UE46D8000

van deze tv .......geen rode led (standbye/knipperend), geen backlight, helemaal niets!b
indien de connector van voeding naar mainboard verbroken wordt is er 5V,13V, maar geen backlight, de backlight leds zijn 100 % inorde.
voeding uitgewisseld voor een andere, proleem blijft.
Zogauw de connector van het mainboard verbonden word....klik van het relais en spanningen vallen weg.
Bij TV PARTS een ander mainboard besteld.....zelfde probleem!
Iemand??????

wel vreemd..Backlight moet normaal vol gaan branden.. Maar met een D serie is moederbord defect niet uitgesloten!! Vallen veel uit...

Bij een D-serie werkt de backlight niet als je alleen de voeding aansluit. Hoe weet je zeker dat de backlight goed is? Wat doet de tv als je de t-con loskoppelt, of de kabels tussen de t-con en het panel?

Backlights bestaan uit 96 leds verdeeld in 8 groepen van 12 aan weerszijden van het panel.
Al deze groepen stuk voor stuk uitgeprobeerd 12 keer 3V...dus op 36 volt, branden alle prima!!
T con board losgekoppeld...geen resultaat! geen led, geen reactie....kan ik ervan uit gaan dat ook dit mainboard defect is?

Dergelijke testen om de werking van leds te testen zijn niet altijd goed, een tv voeding gaat vrij snel in protectie en een gewone externe voeding niet, m.a.w. kan het voorkomen dat de leds teveel stroom trekken waardoor de voeding in protectie gaat. Dit slechts ter info.

Er is een kans dat het mainboard een probleem heeft maar dat is niet met 100% zekerheid te zeggen. Je kunt wat dingen nameten en proberen uit te sluiten.

Heb je ook geen knipperende standby LED?? Ik vind testmethode van de LEDs ook niet geheel OK, het beste is altijd met een LED tester, dan zie je daarop ook de stroomopname..

geen knipperende standby led, zoals al vermeld.

als al je spanningen aanwezig zijn, dan is mainboard defect met zekerheid..

ja idd, ik denk ook dat het mainboard defect is, de boel gaat naar de stort, nieuw mainboard is te duur.

2dehands wel te krijgen... Zonde anders naar de stort, kan je iemand anders nog mee blij maken via MP