Boretti ESVH9690 IX met raar toetsenprobleem

Hi,

Ik heb een Boretti ESVH9690 IX afzuiger.
Deze kreeg onlangs het probleem dat hij nog maar op 1 stand werkte.
Vervolgens heb ik tweedehands een andere Boretti afzuigkap gekocht die er op lijkt (is alleen een centimeter of 20 breder)
Van de "nieuwe" heb ik de printplaat in de "oude" gezet en nu werken alle standen weer goed.

Alleen het rare is dat als ik de (tip)toets bediening los heb hangen en hij dus geen contact maakt met het metaal van de afzuigkap zelf dan doet hij het goed.
Zodra ik hem inbouw dan werkt de (tip)toets bediening niet meer.
(lijkt er mij op dat dat komt doordat hij contact maakt met het metaal)
Weet niet precies hoe ik dat systeem moet noemen maar is een zwart plastic met daarin een voorplaatje waar de standen etc op staan, per knop zitten er 2 veertjes achter die naar een smal printplaatje gaan.

Wie weet wat er misgaat / hoe dit op te lossen?

Eerst inbouwen, stekker er uit, minuutje wachten en dan er weer in. Vaak worden de capacitieve toetsen dan gecalibreerd als 0 stand dan

En als dat niet werkt de plastiek uitmeten met een megger. Kijken of er kruipstromen optreden bij 1000 volt. Wel zonder de print erin. Die doet het niet zo goed bij 1000 volt.
Mogelijk vet in getrokken.

I learn from the mistakes of people who took my advice

Op 5 augustus 2022 22:34:37 schreef smd:
Eerst inbouwen, stekker er uit, minuutje wachten en dan er weer in. Vaak worden de capacitieve toetsen dan gecalibreerd als 0 stand dan

Heel erg bedankt voor je reactie.
Heb dit gedaan en hij doet het nu helemaal goed!!