kleefkoppen philips

halle co leden
ik ben voor de hobby oude philips audio apperatuur aan het herstellen en restaureren
nu heb ik een N2544 cassettedeck welke prima afspeelt alleen bij opname niet de oude opname volledig wist nu weet ik dat deze serie is voorzien van een kleefkop waardoor de lijm of hars uit het wiskopje lekt naar de ferriet kop toe , ook weet ik dat je ze uit elkaar kunt halen of leeg laten weken in dasty water maar dat durf ik niet aan heeft iemand nog tips of eventueel een een oude verzameling van philips cassettedeck koppen en wiskoppen ter overname?

Maar andere oude dezelfde wiskopen het het zelfde probleem.

Op MFBfreaks zijn ze er wel bezig geweest, maar denk dat je daar al vandaan komt.

Je kan een nieuwe wiskop bestellen bij Pollin.de kosten iets van Eur. 0,12ct of zo.
Werkt prima in bv. een N2521 waar ook zo'n plak wiskop in zit, alleen moet je dan in het oscillator circuit een Ctje veranderen om weer een stabiele H.F. wisfrequentie te krijgen.

dank u ik ga het opzoekken en weet u zo welk ctje en waar?

Opgelost
Heb een nieuwe wielophanging bij Ali expres besteld setje van 6 voor 7 euro
Na het plaatsen een perfecte opname

rob040

Golden Member

Wielophanging?
Laat eens zien...

fatbeard

Honourable Member

Zal wel weer een gevalletje auto-incorrect zijn icm niet nalezen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Schokbrekers en torsie veren in een tapedeck? :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
rob040

Golden Member

Op 12 augustus 2022 09:35:51 schreef fatbeard:
Zal wel weer een gevalletje auto-incorrect zijn icm niet nalezen...

|:( Er zijn er voor minder de gevangenis in gegaan. :D

Maar zonder gekheid, het is wel interessant om te weten welke wiskop TS besteld heeft, omdat ik de indruk krijg dat het zonder aanpassingen (mechanisch/elektrisch) weer werkt.

maartenbakker

Golden Member

Als je een kop met een iets andere inductie monteert maar het condensatortje niet aanpast, kan het in veel gevallen wel ongeveer werken. Alleen het niveau en de frequentie van je bias zullen er wel een eind naast staan, dus opnames zijn niet echt optimaal meer.

Op 12 augustus 2022 10:32:19 schreef mel:
Wel met schijfremmen :P

Die ken ik opzich wel van platenspelers en videorecorders, dus misschien dat er wel ergens een fabrikant zo gek is geweest... Zijn dan wel wervelstroomremmen maar een schijfrem hoeft natuurlijk niet volledig mechanisch te zijn ;-)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 12 augustus 2022 13:49:08 (40%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Voor relatief simpele problemen zijn soms lachwekkend complexe oplossingen bedacht.
Zoals deze mechanisch 'auto-reverse' (Invert-O-Matic) voor compactcassettes van Akai... :)

https://hackaday.com/wp-content/uploads/2017/03/cassette-tape-auto-reverse1.gif

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

https://64.media.tumblr.com/1d1c217df5d015ebe87bf1d025e3e17e/f4a83c828880d17f-2c/s500x750/e3e7bffa6ab7d040b9f51ba5a872b7c947eca677.gifv
een van mijn favo yt kanalen maakt er een mooie uitleg van.
wat te denken hiervan https://www.youtube.com/watch?v=rObG3GddYGk

mel

Golden Member

Op 12 augustus 2022 14:22:38 schreef Arco:
Voor relatief simpele problemen zijn soms lachwekkend complexe oplossingen bedacht.
Zoals deze mechanisch 'auto-reverse' (Invert-O-Matic) voor compactcassettes van Akai... :)

[afbeelding]

Nakamischi had toch ook zoiets?Daar zag je de kassette zelf omdraaien :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Voor een auto reverse is mechanisch de mooiste oplossing daar een roterende kop er altijd wat naast zit met de azimuth, Nakamichi had er inderdaad ook een mooie oplossing voor.

hallo leden leuk die auto correctie
maar hierbij de link naar de alie express
over het algemeen heb ik een hekel aan die chineze meuk maar goed in dit geval voor en paar euro weer en super werkend cassettedeck 1 op 1 om gewisseld

https://nl.aliexpress.com/item/1005002218775351.html?spm=a2g0o.product…

oja bijkomend voordeel als je even verder zoekt op alie kom je extreem veel cassettedeck opname en wiskoppen tegen van zelfs akai of sharp origineel dit is dus best handig zon chinees in sommige gevallen

rob040

Golden Member

Pollin levert niet meer naar Nederland.

Ik heb eer-gisteren nog een bestelling gedaan die nu onderweg is met DHL. Mogelijk willen ze niet meer leveren aan particulieren.

Semtexx

Golden Member

Wie wat bij Pollin bestellen wil, kan zich bij mij melden. Dat is bij mij het volgende dorp. Ik kan het daar ophalen en naar Nederland versturen tegen portokosten.

rob040

Golden Member

Ik heb nog een paar Pollin.de wiskoppen liggen. Dus voor iemand die nog zo'n wiskop nodig heeft, een PM.