Eagle vraagje

mel

Golden Member

Als je externe componenten, (schakelaars, potmeters e.d.)wel op het schema , maar niet op de printlayout wilt hebben, hoe doe je dan zoiets?Ik zie wel eens stippelijntjes op schema,s staan. Maar ik weet niet hoe dat moet.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Twee verschillende schemaversies maken? Of met tekst erbij zetten waar de aansluitingen voor bedoeld zijn.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Soms koppel ik het symbool van zo een component aan een footprint van de bijbehorende connector.

Tekenen als artwork (dus met losse lijntjes), of inderdaad het schemasymbool aan de footprint van de connector/aansluitpunten koppellen.

Meeste schematekenpakketten kennen ook "non-placed" componenten. Meestal gebruik je dat voor earth, voeding en/of inter-sheet verbindingen, maar dat is geen harde regel.

In eagle heet dat "assembly variants". EDIT-> assembly variants.

Maar dan wil ie nog steeds dat je je componenten ergens plaatst. (het is bedoeld voor 1 PCB waar je componenten al dan niet op zet).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/