Series schakeling van meerdere brushless motoren met ESC

Voor een projectje wil ik meerdere motoren in series zetten en ik kwam er niet helemaal uit wat de mogelijke gevolgen zijn. Ik wil voorkomen dat ik ESC opblaas vanwege een te hoog voltage. ESC en motoren staan nu in parallel maar vanwege beperking ampere wil ik het voltage hoger maken.

Stel twee ESC/motoren op vol vermogen, dan zal de spanning gelijk verdelen.
Maar wat als 1 motor op half vermogen draait en 1 op vol vermogen.

Nee, dat kan echt niet. Als één ESC meer stroom trekt dan de andere, zal de spanning daarover gaan dalen, terwijl de spanning over de andere toeneemt, totdat vrijwel de hele voedingsspanning over de ESC staat die de kleinste stroom trekt.

Je moet ze echt parallel zetten, op een spanning waarvoor ze geschikt zijn. Waar komt de voeding vandaan, waardoor het zou lastig is om een grotere stroom te trekken bij een lagere spanning?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Lambiek

Special Member

Niet aan beginnen, dat kost je een paar ESC's of nog meer.

Je moet kijken of je een andere voeding kunt creëren zodat je de ESC's parallel kunt voeden.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ok duidelijk, dank! Scheelt weer werk en esc.

Op 10 augustus 2022 11:16:25 schreef Inonyx:
Stel twee ESC/motoren op vol vermogen, dan zal de spanning gelijk verdelen.

Dat zie je verkeerd.

Zelfs met meerdere ESCs op hetzelfde vermogen gaat het fout. Stel twee ESCs draaien op 25% en de spanning heeft zich egaal verdeeld. Nu gaat er een vlieg op 1 van de assen zitten. Die draait dus heel even iets zwaarder. Dus heeft die ESC iets meer stroom nodig. Omdat de stroom door de twee ESCs gelijk MOET zijn (ze staan in serie) zakt z'n spanning. Nu heeft ie meer stroom nodig om hetzelfde vermogen te leveren en z'n spanning zakt nog sneller.

Als je ze in serie hebt gezet gaat het ALTIJD fout als ze aangesloten zijn op een spanning boven de individuele max spanning.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/