voip telefoon draadloos maken?

Beste forumleden, ik heb een paar voip telefoons gekregen. (40)
En omdat moeder de vrouw altijd onder aan de trap staat te
bléren dat het eten klaar staat (of dat er telefoon is) of andere onzin
vroeg ik me af of ik niet 2 toestellen via bluetooth of wifi, met elkaar
kon laten communiceren.
Dan kan ze me gewoon opbellen ipv te roepen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen vaste telefoon verbinding,
de vraag is duidelijk: kunnen deze 2 via een draadloze verbinding
communiceren?
En ik draag ook niet altijd mijn gsm bij me zoals veel mensen. ?
Kortom: ik ben nog van de oude garde.

Arco

Special Member

Als je het ip adres weet van de telefoon dan kun je dat meestal meteen kiezen (zie handleiding telefoon)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mvdk

Golden Member

Op 11 augustus 2022 17:38:37 schreef Vonkentrekker:
(...)
(of dat er telefoon is)

En ik draag ook niet altijd mijn gsm bij me zoals veel mensen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen vaste telefoon verbinding,

Tsja. Gewoon een Lebara abonnementje en een domfoon erbij.

Bellen op IP kunnen de meeste toestellen wel.

De vraag is of het draadloze IP toestellen zijn die dus meteen op de wifi zitten
Meestal zitten deze draadloze toestellen via DECT op 1 of meerdere basisstations en die hangen weer aan het netwerk

Arco

Special Member

Als het DECT telefoons op 1 VoIP basisstation zijn, dan kun je mekaar onderling sowieso al bellen door het interne handsetnummer te bellen.
(op 1 DECT basis kunnen normaliter 6 handsets)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mvdk

Golden Member

TS stelt dat z'n vraag duidelijk is. Maar het is nog niet duidelijk wattie heeft.
Heeft ie telefoon via internet, of via het GSM netwerk?

heb die voip toestellen ook al vaker gekregen, een ip dect basisstation slingert ook nog rond meen ik. ook nog een paar voip tafel toestellen bewaard die met videobeeld kunnen bellen. dat was afkomstig uit een parlofoonsysteem.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 augustus 2022 17:57:16 schreef mvdk:
[...]
[...]
[...]
Tsja. Gewoon een Lebara abonnementje en een domfoon erbij.

Jammer dat de vraag niet duidelijk overkomt. Nog een poging:
1. Als ik op zolder in de shack aan het hobbyen ben, laat ik mijn gsm expres beneden liggen omdat ik niet gestoord wil worden.
2. Ik wil dus ook geen domfoon met Lebara.
3. De vraag is gewoon of ik met 2 voip telefoons een draadloze verbinding kan maken. Ik wil dus ook geen draad tussen de toestellen trekken.

De toestellen zelf hebben geen draadloze mogelijkheid.

mel

Golden Member

Een porto is denk ik makkelijker.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

De trap aflopen nog goedkoper (en gezonder), zeker als je hem ook weer oploopt.

Als je niet gestoord wilt worden moet je gewoon ALLE communicatie vermijden !

Als je iets leuks met die 40 VoIP dingen wilt doen, ga je gang...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Wat is het merk/type? (alle VoIP telefoons zijn verschillend)
Er moet minstens een IP verbinding tot stand komen (daarom heet het VoIP... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 12 augustus 2022 11:23:02 schreef Vonkentrekker:
3. De vraag is gewoon of ik met 2 voip telefoons een draadloze verbinding kan maken.

Tuurlijk kan dat.

Omdat je weigert te vertellen wat voor voip telefoons hebt, valt niet te zeggen of dat met de jouwe kan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

IS een draadloze intercom niet simpler?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 12 augustus 2022 11:23:02 schreef Vonkentrekker:
[...]

De toestellen zelf hebben geen draadloze mogelijkheid.

Dat laatste is het probleem. Als je geluk hebt kun je ze bekabeld op je router aansluiten en doet de router de provisioning, maar de kans is groter dat je een IP centrale (klein doosje kan al volstaan) nodig hebt. Verder moet je dan weten wat voor telefoons je hebt. Als er nergens een typenummer opstaat, zijn ze misschien van een foto herkenbaar. Aan de hand van jouw summiere beschrijving zou ik zelfs eerst even dubbelchecken of het geen ISDN- of andere non-IP digitale telefoons zijn - die wel dezelfde netwerksteker gebruiken maar totaal anders werken.

Je zou de stap van bedraad naar draadloos kunnen maken met wireless accesspoints, en dan loop je verder tegen dezelfde vragen aan als wanneer je ze bedraad aansluit.

Ik snap wel waarom mensen dachten dat je misschien DECT toestellen had. Dat zijn eigenlijk de enige (VoIP) telefoons die je makkelijk draadloos met elkaar kunt laten praten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Als het beide 'vaste' VoIP toestellen zijn met een netwerkaansluiting, dan kun je die gewoon in je netwerk steken en elkaar bellen via het IP adres van de telefoon.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com