Zoektool!

blackdog

Honourable Member

Hi,

Ik maak op mijn werkstation gebruik van een zoektool die veel beter is dan de basis W10 zoekfunctie.
Dit wil ik met jullie delen omdat ik die dagelijks gebruik, dit om componenten gegevens te zoeken bij ontwikkeling van elektronica of zeg zakelijke documenten.

Ik gebruik eigenlijk twee tools hiervoor, maar grijp nu steeds meer naar de gene die ik het laatste heb aangereikt gekregen van een vriend van mij.

De zoektool heet: Everything

Dit is de website waar je verschillende versies kan downloaden:
https://www.voidtools.com/

Ik heb de voorkeur om als het kan de "Portable" versie te gebruiken, maar doe wat je leuk vind!
Lees de handleiding en koppel een van de niet gebruikte toetsen aan het programma, bij mij hangt het aan de ScrLk toets vast.

Configureer het programma wel zoals je het wilt hebben, wil je alleen in documenten mappen zoeken, geef dat dan aan bij de opties.
Meestal wil je namelijk niet zoeken in systeem mappen en folders, zet dan uit.

Veel plezier er mee!

Groet,
Bram

Existence, well, what does it matter? I exist on the best terms I can... Heart and soul, one will burn

Wat kan die meer als wat ik met Windows al kan?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Praktisch alles: zoeken in Windows 10 is een functie waar je praktisch niets aan hebt, ténzij je operator-commando's voor zoekmachines weet en dus een complete zoekopdracht in machinetaal in kan voeren.

Daarnaast is de functie ontzettend traag.

Ik gebruik zelf locate32. Het is echt belachelijk als je ziet wat Windows uren kost (en vaak dan nog met 0 resultaat), locate32 in luttele seconden oplost. Zelfs het bouwen van de database ging razendsnel.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
blackdog

Honourable Member

Hi Arco,

Everything!

Als je wilt zoekt hij naar alles en goed configureerbaar, prober het eens zou ik zeggen.

Als ik bij de Windows tool OPA140 in type vind hij niets en bij Everything heb ik meer dan 20 regels met hits die met de opa140 te maken heeft over 6 drives heen.
Razend snel en je hoeft niets te installeren.

Groet,
Bram

Oja, de andere tool is de "Find and Run Robot"

Existence, well, what does it matter? I exist on the best terms I can... Heart and soul, one will burn
Bapaktus

Special Member

@Blackdog
Bedankt, 64 bits gedownload.
Inderdaad verbazend snel.
Ik krijg al resultaten te zien wanneer ik nog bezig ben de volledige naam in te typen. Bedankt, ruud

Ik gebruik al jaren 'superfinder' https://download.cnet.com/Super-Finder-XT/3000-2248_4-10909356.html

Ik begrijp niet waarom na W98 de zoekfunctie ineens zo brak geworden is..

Ik gebruik Agent Ransack/Filelocator Lite (zelfde tool met en wat meer bedrijfsvriendelijke naam). Echt geweldig, zeker vergeleken met de crap van microsoft.

Ik zal die andere tools ook eens proberen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ha blackdog,

Dank voor de info maar..... ik gebruik al sinds 1989 Copernic stond op nummer 1 en staat misschien nog wel op 1 :P
Zoekt niet alleen op titel maar ook op inhoud !
En alle media dus ook kranten je kunt het zo gek niet noemen.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Tidak Ada

Golden Member

Op 12 augustus 2022 21:27:34 schreef blackdog:
[....]
Razend snel en je hoeft niets te installeren.

Groet,
Bram

Oja, de andere tool is de "Find and Run Robot"

Ha Bram,

Staat die tool op je eigen Systeem, of ergens op een server.
Als dat laatste zo is vind ik het toch wel linke soep. M.a.w.: Werkt het ook off grid?

Groet,
T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Ik word altijd wat wantrouwig als er claims worden gemaakt die onmogelijk waar te maken zijn.
(men stelt dat het indexeren van een PC met 120.000 files minder als een seconde duurt, da's fysiek onmogelijk, zelfs met een SSD...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bapaktus

Special Member

Ik heb het zoekprogramma Everything gedownload en gewoon geïnstalleerd. Compleet met een UNinstal programmaatje.
In de bijbehorende informatie kan ik vinden dat dit programma is afkomstig van de Cambridge University.
ruud

blackdog

Honourable Member

Hi,

Henk,
Dat is lang geleden... ik bedoel Copernic, volgens mij gebruikte is dat 20 jaar geleden of zo!
Het is uitgebreider dan de twee tools die ik gebruik, maar wat ik nu heb is voldoende, de meeste zoekacties zijn hier datasheets en soms een MP3 file.

Zoeken in Outlook doe ik met Outlook zelf, ja ik weet het, het is zelfkastijding! :+

Tidak Ada
Everithing als mobile app draait uit de directory waar jij hem inzet, hier staat hij een en directory met Mobile Apps.
De database die hij aanmaakt staat bij mij in de zelfde directory.
Er is helemaal niets online.
Je kan als je dit wilt wat instellen met servers, maar dit is voor mijn gebruik niet nodig.
Ik heb nog niet gekeken of de software naar buiten babbelt, ik heb wel het controleren op nieuwe versies uitgezet.
De configuratie die je aanmaakt staat in C:\Users\BlahBlah\AppData\Local\Everything en ook hier: C:\Users\BlahBlah\AppData\Roaming\Everything

Arco
Ik heb geen idee wat Everithing zegt over de zoeksnelheid, ik merk dat het vrijwel instant is.

Nog een opmerking over de andere zoektool die ik gebruik en die heet : Find and Run Robot
Daar wordt een waarde gehangen aan het zoek resultaat, dus met het testen dat ik net deed op de datasheet van de AD811 video opamp, krijgt in de Find And Run Robot software, de AD811 een hogere AD8114 waar ik bijna nooit op zoek.
Dat kan handig zijn voor je gebruik, het is aan jullie welke zoektool je het meest prettig vind.
Ik heb trouwens drie toetsen op mijn toetsenbord gereserveerd voor handige tools:

PrtSc = Screenshot programma: ScreenShot Captor die na selectie de selectie direct doorstuurd naar IrvanView, dat is een geweldige combo!
ScrLK = Everithing, zoeken
Pause = Find And Run Robot, zoeken

Maar doe wat je prettig vind, Windows zoeken is een drama in mijn ogen.
Natuurlijk start ik veel cmd en notepad op via de Windows toets, of ik klik op een icoon in mijn snelstartbalk hiervoor.

Groet,
Bram