12v claxon aansluiten met draadloze bediening

Goedenavond allemaal,

Ik "weet" tot op zekere hoogte hoe ik mijn claxon wil aansluiten. Alleen ik wil er zeker van zijn dat dit veilig is.

Ik wil dus een schakelaar zoals in de bijlage aansluiten op de claxon. De claxon zelf word met een relais aangesloten. Dus kan ik dan deze 10a schakelaar veilig gebruiken als schakelaar?

Het is een 30 ampère relais. Dus als ik mij niet vergis schakelt deze 30 ampère tussen pin 30 en pin 87.

Maar kan ik dan een schakelaar van 10a gebruiken op pin 85 of 86?

En dan de schakelaar aansluiten op de +/- van de accu. In het voorbeeld dat het van de schakeldraad van de orginele schakelaar (op het stuur) word gepakt. "wil" niet in dit geval

[Bericht gewijzigd door Bendert96 op 12 augustus 2022 21:46:31 (15%)

kijk eens naar deze aansluiting
de 85 is negatief getriggerd

zie ook volgende link
https://www.the12volt.com/relays/converting-polarity.asp

[Bericht gewijzigd door Guy.v2 op 17 augustus 2022 22:24:40 (35%)

Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen

Op 17 augustus 2022 22:15:52 schreef Guy.v2:
[bijlage]
kijk eens naar deze aansluiting
de 85 is negatief getriggerd

zie ook volgende link
https://www.the12volt.com/relays/converting-polarity.asp

Bedankt voor je reactie! Was er inmiddels uitgekomen. Maar werkt voor geen meter. Denk dat de claxon de frequentie stoort van de draadloze schakelaar.

Dus de draadloze bediening moet aan de andere kant van de auto geplaatst worden denk ik. Maar daar zit ik niet op te wachten ?

Op 18 augustus 2022 14:34:51 schreef Sine:
[...]

Wat doet ie dan?

Als ik de schakelaar in stel op moment dan gaat ie aan/uit/aan/uit... Dus het signaal word verstoord.

Als ik de schakelaar in stel op continue dan gaat ie aan maar bijna niet meer uit te krijgen.

Ook reageert de afstandsbediening slecht (beide) en alleen van dicht bij.

Dus denk een ongunstige samenloop van omstandigheden.

Sine

Moderator

Deze modules zijn gruwelijk gevoelig voor storingen, beste kans dat dat je probleem inderdaad is.

Op 18 augustus 2022 15:02:08 schreef Sine:
Deze modules zijn gruwelijk gevoelig voor storingen, beste kans dat dat je probleem inderdaad is.

Ja het idee was leuk. Uitvoering wat minder. Wou geen fysieke schakelaar in mijn auto. En met een bereik van 50 meter. Het leekt mij ook leuk om van afstand af te laten gaan

Een klaxon trekt met een lompe elektromagneet een stuk staal aan, maar dat stuk staal werd gebruikt in de voeding van de elektromagneet....

Dus die verbreekt de verbinding en de elektromagneet laat los. Omdat de elektromagneet een spoel is, geeft die even een elektrische puls af.

Dat kan inderdaad storen. Maar ik denk dat ofwel een betere voeding van je module (zo veel mogelijk weg van de klaxon, LDO regelaar er tussen, goede (ook HF!) condensatoren gebruiken) mogelijk al genoeg is om van het probleem af te komen. Andere optie is om hem gewoon fysiek ver van de klaxon te plaatsen, en niet de stroom naar de klaxon te schakelen, maar de stroom naar een relais die de klaxon schakelt.

Als je het nog werkend wil krijgen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen