Stiebel Eltron hstp 200 boiler aansluiten

Beste allemaal,

Ik kom niet uit de aansluitschema's van de fabrikant en de fabrikant kan me ook niet helpen. Kan iemand hier iets van maken? Ik wil hem 3 fasen aansluiten, 400V. Ik zit met name met de bruggen in mijn maag en de extra schakelaars die in de tekeningen aan de buitenkant zitten.

Sorry, heel bijzonder kan dat niet wezen.

Maar mijn ogen zijn te slecht om dit wazige schema te lezen...

https://www.boilermarkt.nl/Staande-boiler/Staande-boiler-electrisch/St…

De extra schakelaars zijn bedoeld om bv vanuit een andere ruimte de boiler en snel opwarmen aan/uit te zetten.
Maak je daar dus geen zorgen over.

Sluit voeding en aarding aan
Leg een brug tussen:
L1 en 5
N en 4
8 en 9

Bij deze combinatie:
Met de schakelaar in het aansluithuis op I verwarm je bij normaal met 4kW en bij snelwarmen met 6kW
Met de schakelaar in het aansluithuis op II verwarm je zowel bij normaal als snelwarmen met 6kW

super, veel dank!

heb hem inmiddels met 1 fase werkend, ga vanavond de 3 fasen met deze tips aansluiten.

Werkt als de brandweer! de simpelste weg was de goede idd. Fasen wat omgekeerd om de load wat beter te verdelen en 6KW voor opwarmen draait.

Dank voor de hulp.

Hallo,
Ik ben nieuw op dit Forum.
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn stiebel Eltron boiler 200 liter aansluit op 1 Fase 230 v
Zoals ik zie op het aansluitschema
Fase op L1
O Op N
Aarde op pen
Brug over L1 en L2
Brug over L2 en 5
Brug over N en 4

Zie ik het Goed of die ik toch wat fout?

Met Vriendelijke Groet,
Tom

230V en op welk vermogen? 6kW op 230V kan niet op een 16A groepje..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit is de aansluiting die ik voor ogen heb.

dat zou moeten werken idd. nu is het een 200 liter boiler dus als daar 1 douche achter zit heb je de tijd dat het ding op kan warmen. zou evt ook nog 2kW kunnen zijn dan.

heb een tijd terug diverse 150 liter boilers aangesloten welke 6kW de stuk deden op 3 fasen. 4 douches per boiler.

waar rook was, werkt nu iets niet meer