Hi,
Van mij ook een foto van wat ik vandaag heb gekocht.

Aan de linkerzijde twee trafo’s met twee gelijkricht printen, deze vier dingen bij elkaar 6€, netjes!
Hoe kom ik toch aan een redelijke collectie 10 slagen potmeters, nou.. op beurzen score ik meestal er wel een paar zoals hier 5 stuks voor 10€.
Deze zijn 50K en daarom heb ik ze ook meegenomen, de hogere waarden zijn met dunner draad gewikkeld, hierdoor is de resolutie hoger.
Over resolutie gesproken bij een andere "leverancier" lag een groot model 10 slagen potmeter uit een Pro serie,
niet meegenomen maar deze had een lineairiteit van 0,025%, dit is zeer goed en die zie je niet veel, wel meer mooi spul gezien en niet meegenomen, het is hier al zo vol.
Daarnaast zakjes met Sanken eindtransistoren waarvan ik denk dat de 2SA1294 echte zijn en de zakjes 2SC3263 neppers, dit zag ik pas toen ik thuis was, maar 1€ per zakje van 5 stuks, wat maakt het uit. 
Een grijze doos met gebruikte IC's, daar zit wat leuk spul in, bij de eerste blik zag ik wat CER-14 behuizingen en een DAC80 er in liggen, verder niet gekeken voor die 2,50€.
Dit zit er ondermeer in het doosje 4x AD2700LD 10V referentie, 9xMPY100 vermenigvuldiger, ruim 10x AD536AKH RMS converter,
4x LM3914 printje, een stuk of 10 Burr Brown XTR110KP wat een precisie U naar I converter is.
Doosje gevarieerde vermogens transistoren en daaronder een "Mini Whip" active antenne, met een niet gestempelde 2N5109..., zal wel een uitschot 2n2102 zijn... goede actie Display Electronica!
De man die het verkocht attendeerde mij nog er op dat er echte BNC's gebruikt werden in dit pakketje, het blijkt gewoon China bagger te zijn bij inspectie,
deze actieve antenne had het hoogste bedrag, met zijn 19,95€, maar ja, ik maak dat printje niet even snel zelf. ik vind het verder wel goed zo.
En als laatste, vier stuks experimenteer print, zijn netjes gemaakt en ik denk dat ze daardoor ook wel een tijdje zullen mee gaan, de soldeerbaarheid is goed door mij getest.
De achterzijde is ook vertind koper en is met via's verbonden met het koper tussen de eilandjes aan de bovenzijde.
De print is bijna helemaal goed wat opbouw betreft, en het enige verbeterpuntje is als je echt HF schakelingen op deze printjes wilt opbouwen dat aan de onderzijde waar het soldeer eilandje zit, daar het koper weg te halen.
Want je last van kan hebben is de capaciteit naar het massavlak aan de onderzijde, deze capaciteit is rond de 1,7pF, maar dit is laag genoeg voor de meeste experimenten.
Gegroet,
Bram