microchipdirect bestel/betaalissues

Hallo,

Normaal hebben we het in "ontwikkeling" alleen over hoe vierkant een vierkante print is dat soort dingen, maar anno 2022 vormt "logistiek" een onlosmakelijk gedeelte van ontwikkelen - rare tijden waar we in leven. Ik hoop dat mijn vraag hier mag.

Recent heb ik bij microchipdirect een bestelling gedaan bestaand uit 4 items. Betaald per creditcard, wat kan er misgaan? Totaalbedrag zo'n EUR 300,-

De 4 items hebben verschillende verzend-data en het eerste stuk kwam gelukkig al snel. Ook de tweede duurde niet zo lang. Maar toen kwamen de problemen: Microchip heeft een probleem met "betalen".

Voor de eerste order die ze gestuurd hebben, hebben ze EUR 40,- in rekening gebracht. Dat bedrag klopt. Maar, volgens VISA, hebben ze door de manier van in rekening brengen, de betaling van het restantbedrag (EUR 300 - 40 = EUR 260) gecancelled. En toen ze de tweede betaling wilden laten gebeuren zei de CC maatschappij nee en ontstond er paniek.

Als ik terugkijk, dan zie ik dat dit vaker foutgaat: in Mei een bestelling gedaan waarvoor voor een gedeelte de levering pas half 2023 gaat gebeuren. En ook hier hebben ze netjes alleen in rekening gebracht wat ze geleverd hebben maar ook hier gaat paniek ontstaan als ze het restant willen innen.

Ik ben niet zo blij met mailtjes "je hebt niet betaald". Om te beginnen is zo'n mailtje niet zo fijn. Ten tweede, een CC betaling heeft garantie, als ik naderhand betaal dan is dat met banktransactie, dus duur (!!!) en zonder garantie.

Ik ben vast niet de enige die dit heeft. "Hoe doen jullie dit"?

Geert Jan

EricP

mét CE

Ik bestel kleine aantallen bij Farnell, RS of Reichelt. Daar krijg je gewoon een factuur en speelt het hele verhaal credit card niet.

Op 19 augustus 2022 20:30:44 schreef EricP:
Ik bestel kleine aantallen bij Farnell, RS of Reichelt. Daar krijg je gewoon een factuur en speelt het hele verhaal credit card niet.

Helaas zijn mijn aantallen zo dat "microchipdirect loont". Bovendien is door de chip crisis de stock bij Farnell, RS en Reichelt opgedroogd, in ieder geval van de chip die ik wil hebben.

maartenbakker

Golden Member

Dat is dan toch echt hun eigen schuld; op zo'n vervelend mailtje van dat er iets niet betaald is, heb je een goed (en enigszins boos) antwoord en ligt het probleem daarna terug bij hen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb ook wel eens issues met Microchip Direct gehad (chips besteld, betaalt en paar dagen later mail dat ze niet geleverd kunnen worden).

Een telefoontje naar de (Amerikaanse?) klantenservice hielp in dat geval, een dag later waren ze volgens UPS onderweg.

Een tip: Het zijn tere zieltjes die Amerikanen, dus als je zegt: "Jullie hebben mijn betaling verneukt, los het op", dan gaan ze in de weerstand en krijg je een vlaggetje "Abusive".

Als je daarintegen de schuld bij een derde (Visa) legt "Visa cancelled my payment after you kindly tried to split it up for the later delivery", dan vinden ze jullie samen "slachtoffer", en dan weten ze ineens wel een oplossing (Bijvoorbeeld nieuwe Visa-betaling voor tweede deel via telefoon).