QFU1.1 satelliet optie uitschakelen, hoe doe je dat?

Op een 40PFL8007K met QFU1.1 chassis heeft er iemand net iets te vaak met zijn hot air blower op de Fusion gestookt waardoor de print onherstelbaar beschadigd is.
Van een 40PFL7007 had ik nog een SSB liggen dat na reball van de Fusion prima werkt.

Nu is zo'n 7007 uitgerust met tweezijdig ambilight ipv 3 en die heeft geen satelliet tuner aan boord.

Dat SSB in m'n 40PFL8007 werkt, maar de ambilights doen erg gek. Ik moest dus wel de optiecodes invoeren die achteraan op het typeplaatje van de 8007 staan.

De Ambilights doen het nu min of meer goed, maar je ziet nu ook de optie "satelliet" staan terwijl de nodige hardware daarvoor niet op dat SSB zit. Daarom ook steeds een error in het error geheugen.

Optiecodes instellen doe je via de twee groepen optiecodes achterop, maar eigenlijk weet je niet wat je instelt.

Heeft er iemand hier een idee hoe die satelliet optie eruit te gooien, kwestie van de boel netjes af te werken.

tnx!
Gert

Het verschil in optiecodes tussen een 7007H/12 zonder sat en een 7007K/12 (met SAT) zit in optie code 5. Die is 18236 voor de H en 51004 voor de K. 1 bitje verschil dus, 32768. Let op, ook een deel van de panel code zit in optie code 5.

Groeten, Ron.

Top, ga ik asap proberen.

Heb die gegevens gewoon van dergelijke apparaten eens genoteerd, of is dat ergens terug te vinden vraag ik me af?

Die optiecode 5 veranderen en nog even de panel code voor de zekerheid apart ingevoerd leidt ertoe dat die satelliet optie weg is en alles werkt perfect.

Wat het toestel ook al deed voor het wijzigen van die optiecode en nu nog is een Ambilight issue.

Ambilight hoort uit te gaan (langzaam doven of gelijk uit, hangt van de instelling af), bij standby schakelen.
2 op de 5 keren zie je de ambilight wel uitgaan, maar een halve seconde nadat hij uit is, floept die terug aan.
Het toestel wacht na in standby zetten meestal nog even met naar low-power standby te gaan. Bij een QFU al vaker gezien op de ampèremeter.

In mijn geval gaat ie daadwerkelijk wel naar low-power en dan gaan de ambilights wel uit. Dit kan echter wel enkele minuten duren. Hangt van het aantal DVB-C zenders af die hij gaat updaten.

Er is softwareversie 99 op het bord geïnstalleerd. Naar mijn ervaring is deze versie vrij stabiel.

Weet iemand wat dit euvel kan veroorzaken?

Kan me toch voorstellen dat moederbord origineel was ontworpen met een 3 zijdig Ambilight IPV 2.. Zou ook hardware verschillen kunnen zijn..

Ambilight configuratie zit in optiecode 2. Voor de 40PFL7007 is die 05282 voor modellen met service code A en B, 06306 voor modellen met service code D, voor de 40PFL8007K is die 05285 (A en B) respectievelijk 06309 (D). Er is dus gedurende productie een wijziging in Ambilight doorgevoerd, en er is inderdaad een verschil voor de 7007 en 8007 modellen. Je kunt dus eens met optie code 2 spelen.

Groeten, Ron.

Bedankt voor de info maar weer (waar haal je die info toch?).

Nu is het zo, sinds ik die panel code ingevoerd heb na de satelliet optie te veranderen is het ambilight issue niet meer opgetreden.
Doet hij het nog, ga ik zeker met optiecode twee eens spelen, maar het lijkt me onlogisch.

De achterwand met de ambilight units zijn origineel, dus die zouden moeten corresponderen met de optiecodes op de typesticker.

Wat je zegt dat er tijdens de productie een wijziging in de Ambilight is doorgevoerd, is dat dan op het SSB gebeurd, of op de modules zelf? In het eerste geval kan het natuurlijk wel.

Er zijn 2 verschillende IC's gebruikt met bijbehorende drivers middels een stukje (.upg) software. De IC waren van het merk AMS of TI. Het kwam dus wel eens voor dat je na het vervangen van een mainboard ineens geen Ambilight meer had, dat kon je dan oplossen met die software.