Weliswaar in België maar dan heb ik toch vele jaren anders gezien.
6 jaar met de trein naar school gegaan en er is geen enkel jaar voorbij gegaan zonder dat er aan de sporen werd gewerkt. Het verkeer bleef gewoon doorgaan op het andere spoor, uiteraard aan lagere snelheid. De betreffende lijn werd in die tijd elektrisch. Beton gieten voor de palen gebeurde tijdens de werkuren. Alleen voor de dwarsverbindingen werd in het weekend het verkeer gestremd. Voor het aanbrengen van de elektriciteitsdraden werd er gewoon op de werkdagen gewerkt. Daarna werden alle houten dwarsliggers vervangen door betonnen. Ook dat gebeurde gewoon op werkdagen. Op de spitsuren werden beide sporen gewoon vrij gegeven. Weliswaar ook aan beperkte snelheid. Hoeveel dagen zou er geen treinverkeer mogelijk zijn als je deze werken gaat uitvoeren op een traject van 25km dubbelspoor? Onlangs werd het seinsysteem aangepast naar ETCS. Zonder dat het treinverkeer stil lag.
Met de modernste machines loopt er zelfs niemand meer naast het spoor.