samsung UE40ES6340

hallo mijne Heren,

De Samsung UE40ES6340 gaat aan met 2x rode led dan 2 seconden niets dan weer 2x rode led dat doet het 5x, wacht 4seconden en gaat dan weer 2x rode led enzovoort.

Enig idee wat er verkeert is en wat ik er aan kan maken.

Vriendelijke groet Paelco

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoi Arco, ffe rare vraag: Samsung heeft nooit foutcodes gehad met de standby lamp en jij komt met een Sony foutcodering???

Deze fouttabel stond bij een topic over samsung tv...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo heren,

Hier wat jullie schrijven kom ik niet verder.

Zijn ervnog andere oplossingen?

Vriendelijke groet Paelco.

maartenbakker

Special Member

Zaken uitsluiten. Dus dingen als backlight testen, verbinding tussen tcon en panel een voor een losnemen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoy maartenbakker,
Als ik de mainboard afsluit van de powerboard blijf het backlicht aan.

Is dan de fout in het mainboard. Nieuwe bestellen?

Ik heb een mainboard gekocht op Ebay.

Nu gat bij het stroom er op zetten de led aan.
Ga ik de afstand bediening gebruiken en doe een zender aan,
gaat het 5 x knipperen en 5 seconden uit en gaat weer 5 x a knipperen,
en dat gaat zich herhalen.

Nog een idee wat wat dit kan zijn?

Vriendelijke groet Paelco

komen alle spanningen toe ?defeckt mainboard?

fred101

Golden Member

Meten. Altijd eerst kijken of alle voedingspanningen aanwezig zijn. Ook met scoop kijken of er nergens een te grote rimpelspanning staat. Zonder perfecte voeding krijg je vreemde dingen.
Dan schema zoeken en gaan meten.

[Bericht gewijzigd door fred101 op 25 september 2022 17:06:15 (46%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook oud en exotisch