Hi rob007,
Nog wat tips voor je trafo/voeding.
Als je de wikkelingen in serie gaat zette wordt de DC stroom die je kan trekken een stuk lager, laten we het afronden op max 9-Ampere DC, of je nu één of meerdere wikkelingen in serie zet.
Wat de brugcel betreft, je zal die zeker 25 of nog liever 35-Ampere moeten nemen en dezebrugcel ook goed koelen, bij 9-Ampere hou dan 15 a 20 Watt, dat er gestookt wordt in de brugcel.
Hoe beter het type brugcel hoe lager de dissipatie in de brugcel, Schotkey dioden helpen het verlies lager te krijgen, of een actieve gelijkrichter, maar dat verlangt wel wat kennis.
Knoop ook goed in je oren wat Ex-fietser aangeeft over de dissipatie en de relais sturing van de trafo aftakking, en alsnog heb je flinke koelplaten nodig of goede proccessor koelers.
Wat betreft de buffer elco, neem voor een standaard berekening 2000uF per Ampere stroom die de voeding kan leveren, dat komt voor jou uit op 15.000 a 22.000µF.
Meet je trafo onbelast bij 230V netspanning, en dan dus dus de drie wikkelingen in serie dan kom je uit op zeg 40V AC onbelast, dat doe 1,5x dan krijg je 60V jouw buffer elco moet je dan een type
kiezen die minimaal 63V is.
Door de dikke trafo die je daar hebt, is er zeer veel energie voor handen, denk daar niet te ligt over, veiliheid moet dan echt nummer-1 zijn.
Die trafo van jou kan in een korte periode 2 tot 4KW leveren bij kortsluiting, dit door de lage Ri van ringkern transformatoren.
.
rew
Wil je er over praten?
Ik heb al meerdere keren hier op het forum uitgelegt waarom vele niet steeds met het SMPS mantra moeten komen, eerst goed nadenken, kennis vergaren en dan pas adviseren daarin is mijn advies.
Bouwers moeten ook bewust worden dat er ook nadelen zijn van SMPS voedingen en dit vooral als de gene die het toe gaat passen, geen ervaring heeft met dat soort electronica.
Deze SMPS "adviseurs" gaan dan zeker aangesproken worden door Grote Dikke en door mij. *grin*
Ik ben gek op geschakelde voedingen en ben er heel blij mee, dit dus als een fabrikant dit in het geheel heeft uitgezocht en testen heeft laten doen wat storingen betreft.
Bijna al mijn moderne meetapparatuur zit vol met SMPS schakelingen.
rew, als je het nu goed wil aanpakken, dan laat je van het begin aan af zien wat je wilt gaan doen met je schema en mechanische opbouw van je SMPS en lineaire deel.
Dan heb je kans dat je minder proefprinten hoeft te maken omdat je hier op CO misschien wel goede tips hebt gehad van meerder CO gebruikers met HF en SMPS kennis.
Dit is moderne blaat spraak van je => Als je dan "schakelende voedingen zijn kut" even achterwege kan laten
Ik leg nogal vaak uit waarom, hoe en enz en de zin hierboven komt uit jouw brein en dat is eigenlijk wel een beetje k.. van je. 
Gegroet,
Bram