Reolink Argus Eco wireless camera

Ik heb sinds kort bovengenoemde camera. Werkt naar behoren. Echter het meegeleverd zonnepaneeltje levert max. 3.2 Watt bij 6 volt. In de zomer werkt het wel maar nu de zon minder schijnt is de laadstroom bijna niks.Omdat ik deze camera constant in opname modus wil zit ik dan al snel zonder prik. (Dat heeft dan ook weer te maken met constant bewegende objecten binnen het bereik van de camera.)

Nu zit ik er over te denken de laadaansluiting van de camera te voorzien van een vaste usb verbinding (via een externe usb bron welke 5 volt bij max 2 Amp kan leveren) zodat de interne accu's niet meer leeg getrokken kunnen worden.

Kan dit zonder problemen worden gedaan of moet ik toch nog ergens rekening mee houden ?

Het betreft de volgende camera:

Frederick E. Terman

Honourable Member

In de advertentie staat:

De batterij laad je op via de meegeleverde micro USB kabel, of via het Reolink Zonnepaneel (niet standaard meegeleverd).

Zelfs de eenvoudigste spullen hebben tegenwoordig wel een laadcontrollertje, zodat dit, ook bij continu aangesloten laten, goed zou moeten gaan.
Eventueel zou je een keer de stroom in de gaten kunnen houden, of die bij een volle batterij inderdaad afneemt. Er zijn USB stroommetertjes voor weinig, ook handig voor allerlei andere checks; of je kunt een tussenkabeltje solderen voor je multimeter.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 27 september 2022 21:42:04 schreef Frederick E. Terman:
In de advertentie staat:
[...]Zelfs de eenvoudigste spullen hebben tegenwoordig wel een laadcontrollertje, zodat dit, ook bij continu aangesloten laten, goed zou moeten gaan.
Eventueel zou je een keer de stroom in de gaten kunnen houden, of die bij een volle batterij inderdaad afneemt. Er zijn USB stroommetertjes voor weinig, ook handig voor allerlei andere checks; of je kunt een tussenkabeltje solderen voor je multimeter.

Mijn dank is 1 meter 83 !! Ik ga zo'n usb powermeter in de lijn opnemen en kijken wat er gebeurt. Uiteraard zal ik het resultaat even melden. Geef me een paar dagen om e.e.a. uit te zoeken.

Schoot me te binnen dat ik uit een minder recent verleden al eens zo'n usb meter had gekocht. Het resultaat van de meting stelde me volledig gerust.
Stroom in laad stand: Ongeveer 1 Ampere. Zodra het laadlampje op de camera groen werd (accu vol) ging de laadstroom naar 0 Ampere. Laadcontroller dus aanwezig en lijkt z'n werk te doen zoals het hoort.

Nou, dit wordt dus een kort maar succesvol topic. Nogmaals dank voor de tip; je hebt een ouwe kerel een groot plezier gedaan.