Die laatste zijn voor deze pomp niet geschikt omdat je er dan wel spanning op zet maar dan de pomp pas gaat werken als je op start drukt.
Die sonof is dan wel geschikt voor deze pomp.
Ik heb de handleiding van de Sonof even door gelezen en het ook enkel een WIFI switch. Het draait voor zover ik de handleiding begrijp dus geen eigen programma. Als je de app op je telefoon bent en je bent niet in de buurt van de pomp dan gebeurd er ook niets. En als je op een PC installeert moet die ook aan staan. Zelf zou ik dat nooit zo doen.
Zelf hou ik van lekker simpel er een betrouwbare thermostaat opzetten die dan pomp inschakelt als het echt bijna vriest. Dan ben je niet afhankelijk van WIFI en een goed thermostaat gaat makkelijke 10 jaar of meer mee. En dan kan in principe ook nog samen met WIFI bediening doen maar dan heb je daarnaast tenminste wel en veel meer betrouwbare failsafe.
En naast de thermostaat en WIFI kan er ook nog een tijdklok bij die als failsafe kan werken. Een tijdklok module kan je dan zelf programmer en als die DCF77 heeft dan zal na spanningsuitval ook weer automatisch goed op tijd komen. Ook zeer betrouwbaar wat makkelijk meer dan 10 jaar mee kan.
Niet dat ik tegen moderne techniek ben maar dan moet het wel betrouwbaar zijn of op zijn minst via WIFI een eigen programma geüpload krijgen die ook onafhankelijk van WIFI werkt.
[Bericht gewijzigd door
benleentje
op 30 september 2022 00:38:47
(16%)