Deurrubber kampeerkoelkastje

Van het koelkastje in mijn kampeerbus (het is een compressormodel van Waeco) is het deurrubber helemaal losgekomen. Ik kan het er natuurlijk terug induwen maar dan komt het gauw genoeg terug los, lijkt me.
Wat kan ik doen om het te bevestigen, op een manier dat het er toch nog uit kan als het ooit aan vervanging toe is? Er lijkt iets van "hot glue" te zijn gebruikt geweest maar zo'n pistool bezit ik niet en het lijkt me wat gek om er eentje kopen voor deze ene keer. Bovendien is die hot glue niet erg effectief geweest, blijkbaar.

NB ja, dit is vanwege een aloud deelnemer met een nieuwe nick, na verhuizing naar Portugal.

bprosman

Golden Member

In Brabant zeggen we : "As ge t effe nie mir wit, Pur schuim of Kit". Ik zou voor het laatste gaan, (siliconen)kit of iets als Polymax. In ieder geval iets wat flexibel bijft, dat doet warme lijm niet.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Zou tapijt band gebruiken van TESA, dat plakt als een malle is dubbelzijdig!!

Origineel zit rubber in schuim mee gegoten, dus eerder al eens los geweest..

Ik ben een groot fan van 3M VHB tape.

Tapijtplakband ben ik in verschillende kwaliteiten tegengekomen. Sommige blijft ook na 15 jaar nog een taaie rubberachtige massa. Andere droogt binnen enkele jaren uit uit en vergaat tot poeder.
Ik durf niet te zeggen of TESA tot die goede behoort.

Voor deze toepassing zou ik echter ook naar een montagekit neigen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op maandag 3 oktober 2022 19:48:40 (11%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Arco

Special Member

Ducttape erover werkt ook goed (alleen minder mooi...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com