Wat doet dit in de groepenverdeler?

Rara wat is dit. Het neemt veel ruimte in en bevat iets met drie meet/balanceer wikkelingen terwijl dit een 1 fase groepenverdeler betreft... kan het weg en wat doet het dan niet meer !? :D

Lambiek

Special Member

Ik neem aan dat je op dat printje doelt? Dat lijkt een of ander filter, maar heb geen flauw idee waarvoor.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mvdk

Golden Member

Aan de vorige bewoners vragen.
En anders aan de installateur.

Thevel

Golden Member

Misschien was de vorige bewoner een audiofiel?

Zou het zo'n gratis stroom besparen scam zijn ? (net als de kalkbeschermingsmagneten).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Op 3 oktober 2022 16:18:40 schreef rew:
Zou het zo'n gratis stroom besparen scam zijn ?

Gratis stroom, waar kun je zo'n printje kopen? _/-\o_

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

Op 3 oktober 2022 16:16:34 schreef Thevel:
Misschien was de vorige bewoner een audiofiel?

Dat gok ik ook, wat staat er op de sticker ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Wat het ook is, het kan eruit.

Blauwe draad kan weg, de 2 bruine draden moeten doorverbonden worden, dus even kijken hoe het zit.

Het lijkt op een soort van filter, maar door het ontbreken van een aardaansluiting kan het als filter hooguit gedeeltelijk gewerkt hebben.
Kijk ook even naar de 3e draad van rechts-onder (blauw) die lijkt me niet goed aangesloten.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Misschien een fase koppelaar voor powerline doosjes? Maar in een 1-fase kast zou ik niet weten waarom die er zou zitten.

(Zodat het powerline signaal ook beschikbaar is op andere fases)

Wat staat er op het stickertje? (Foto is te onduidelijk helaas)

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op maandag 3 oktober 2022 16:50:29 (15%)

Op 3 oktober 2022 16:43:47 schreef Toeternietoe:
Wat het ook is, het kan eruit.

Blauwe draad kan weg, de 2 bruine draden moeten doorverbonden worden, dus even kijken hoe het zit.

Het lijkt op een soort van filter, maar door het ontbreken van een aardaansluiting kan het als filter hooguit gedeeltelijk gewerkt hebben.
Kijk ook even naar de 3e draad van rechts-onder (blauw) die lijkt me niet goed aangesloten.

Ok dank voor de antwoorden. Is al even terug genomen die foto en ik kan niet meer terug. Die mogelijk losse draad is (hopelijk) omdat ik tussendoor even over iemands schouder foto maakte.

Ik liep al even rond met de vraag en kwam de foto toevallig net weer tegen dus dacht ik dat ik hier het antwoord wel zou moeten kunnen vinden. Voor het geval ik er weer tegenaan loop ooit. Staat altijd zo leuk als je 'de expert' moet zijn maar geen idee hebt wat de helft van iemands kast bezet houdt.

GJ_

Moderator

Die print is een filter van Brink Air: een zogenaamde fasekoppelaar ACC, bestelnummer 110140.

Voor meer info beter hun even bellen:
https://www.brinkairshop.nl/nl-nl/keuzepagina

Zomaar er uit raggen lijkt me niet slim.

EDIT:
link naar het ding zelf:
https://www.brinkairshop.nl/nl-nl/producten/service-onderdelen/acc-woo…

niet dat je daar wijzer van word :-)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op maandag 3 oktober 2022 17:14:05 (27%)

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Er valt niet veel fase te koppelen met een 1 fase installatie..

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Sine

Moderator

En dan nog ... konden ze niet een nog wat grotere module maken? Holy moly.

Blijkbaar is het voor communicatie voor een power line modem tbv een ventilatie-systeem.

Via deze module kun je de communicatie over verschillende groepen met elkaar doorkoppelen.

Zie http://www.geramat.be/Geramat/PDF/Bestektekst_ACC.pdf

eruit mieteren dat kreng, heb je geen donder aan met 1 fase voeding. thans hebben ze dat ding in de hoofdvoeding gezet, wat hier 35A kan zijn. zijn die printkroonstenen niet voor gemaakt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer