Oeroude telefoon weer gebruiken.

Iemand een idee om dit soort telefoons weer bruikbaar te maken?

Probleem is dus het ontbreken van een kiesschijf. Vroeger heette zo'n kiesschijf een telefoniste. Met de slinger werd er een hoge wisselspanning naar de centrale gestuurd waar dan de telefoniste door een belsignaal gewekt werd. De telefoniste nam op en luisterde naar het abonnee nummer dat door beller werd opgenoemd. Dan belde de telefoniste de gewenste abonnee op. Als die abonnee antwoordde pakte de telefoniste de steker van de bellende abonnee en verbond die door met de gewenste abonnee door een steker in het juiste gaatje te stoppen.

De rol van telefoniste lijkt mij iets dat door bijvoorbeeld een hé google (of iets soortgelijks) app overgenomen zou kunnen worden. Net als google nu luisterde de telefoniste vroeger dan ook vrolijk mee naar alle gesprekken. Er is wat dat betreft niet veel verandert.

Ik heb echter helemaal geen verstand van dit soort apps. Ben er ook helemaal geen fan van eigenlijk. Maar dit idee lijkt me dan wel weer geinig.

Volgens mij is er wel (open source) software of anders dan android of apple telefoons om door een stemcommando iemand uit het telefoonboek kiezen. Mijn 'unconnected' auto in 2005 kon dat al.

Quoten

Volgens mij is er wel (open source) software of anders dan android of apple telefoons om door een stemcommando iemand uit het telefoonboek kiezen. Mijn 'unconnected' auto in 2005 kon dat al.

idd, dit soort software bestaat al best wel lang. Mijn oude smart TV van samsung kan ook al op voice commando's reageren. Hij kon zichzelf ook uitzetten als iemand in de film toevallig iets zei dat erg veel op een van de commando's lijkt. Erg leuk als dat tijdens een spannend moment gebeurt. Dan is het ineens: Plop uit.

Maar eigenlijk wil je gewoon dit onderstaande beeld in een module hebben dat je bij of in de telefoon bouwt. Misschien een RPI met dergelijke software of een smartphone met de hé google app.