AEG LX9 3 ÖkÖ stofzuiger valt uit

Ik heb een AEG stofzuiger type LX9-3-Öko.
PNC: 900279240

Stofzuiger zonder zak uit de duurdere range van AEG (€269,-....ja ik weet het ?)

De machine is nu 2 jaar en drie weken oud en ja hoor je raad het al, hij geeft problemen.

Hij valt spontaan uit tijdens het zuigen. Vaak al na een paar minuten. Hij start dan ook niet meer. Dan een tijdje wachten en dan start hij weer maar valt dan al vrij snel weer uit (binnen 1 minuut). Als ik hem langer laat stilstaan doet hij het wat langer.

Ik verwacht daarom iets met een temperatuurprobleem.

Herkent iemand dit probleem en hebben jullie voor mij een richting waar te zoeken?

check eens de diverse luchtfilters op verstoppingen. vaak hebben die zakloze zuigers op diverse plaatsen filters waarvan er een aantal bij de gebruiker niet bekend zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Net zoals Testman zegt: Kijk eens of stofzuiger blijft draaien zonder de bak, slang en ALLE filters (dus ook uitstroom filter) verwijderd..

Hallo, ik heb een stofzuiger LX 9 met hetzelfde probleem. Heb alles grondig schoongemaakt, de machine in zijn geheel gedemonteerd. Uiteindelijk heb ik de twee draden naar de zuigkracht regelaar kortgesloten, en de machine bleef draaien, zij het op een laag toerental. Ik kan het printje niet nameten. Denk alleen dat deze schuifpoti defect is. Wie kan hier enig licht in de duiternis verschaffen?

Veel filters. Aja. Zakloos bestaat niet. De zak komt dan gewoon in filtervorm. Waarschijnlijk eetje gemist. Het kan ook MKT zijn. Bij schuifpotmeter verwacht ik reactie bij mechanische belasting of manipulatie maar toch ook een interessante piste om eens in te kijken. Niet echt rocket science daar.

Positie 11, 27a en 12 bv.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

heb toevallig van de week zo'n stofzuiger gevonden, dacht die als hobby stofzuiger te gaan gebruiken. ding werkte gewoon, filters schoonmaken was het enige. echter 1x hikte de motor met het van uit naar aan zetten met die potmeter, dat zal dus ook wel dit probleem worden uiteindelijk. rare constructie zonder fysieke netschakelaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo en bedankt voor exploded view. Mijn eerste gedachten gingen idd naar een verstopt filter. Ik heb een ruime ervaring met de reparatie van DYSON stofzuigers op dit terrein. Maar ook als de filters NIET aanwezig zijn hapert de motor, dwz dat hij na ca. 20--30 sec. ermee stopt- zolang de schuifpoti aangesloten is. Bij kortsluiting van de twee draden bij de stekker vd schuifpoti draait de motor, zij het op een heel laag toerental. Ik moet nog kijken of er op het printplaatje onderin de machine een mogelijkheid is om dit toerental wat omhoog te krikken. Ik zou ook geholpen zijn als ik wist hoe zo'n schuiifpoti na te meten. Ben elektronisch niet zo sterk. Groet en fijne zondag aan allen

Weer op bespaard zeker? Er zit een uC in de vermogenprint die volgens analoge ingang (komende van potmeter) gaat beslissen. Bv. Nul volt is stand-by...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Volgens mij gewoon ohms meten. Zou van moeten van waarde veranderen. Zit er aan de onderzijde een zwarte laag met loper of strookjes koper met serieweerstandjes al dan niet in opgedampte vorm?

Op foto niet zichtbaar

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

die potmeter is er 1 van de goedkope wekkerradio's als volume schuifpot. vaak 50k oid. geheid omdat de knop groot is, de kracht de loper wat heeft verbogen die over de koolbaan schuift. her en der valt de verbinding dus weg, oneindig is motor uit en 0 ohm is lage stand..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Een in verhouding duur stuk. Dus een mooi verdien model. Mss staan er aan de onderzijde vd loper nummers die via ali te vinden zijn? Mogelijks daar met minimum 10 af te nemen maar dat ga je waarschijnlijk ook nodig hebben. Misschien beter een tirrette (rits) in zetten ipv solderen en schroeven?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

heb net de mijne opengemaakt, die is toch anders. een draai printpotmeter met de motor regeling op dezelfde print erbij. schoongemaakt en wat vet op de knop geleiding leverde weer een voelbare vertanding van de knop op. bleek ook een wieltje te missen, ding is zo licht dat me dat niet eens was opgevallen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mijn stofzuiger is (toch) onder garantie gerepareerd. Het bleek in de snoerhaspel te zitten. Die is vervangen en nu werkt hij weer zoals het hoort