vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op 26 oktober 2022 12:27:26 schreef Tidak Ada:
Elektrisch zal het veillig zijn, <knip> ?
Elektrisch veilig?????
Er is GEEN galvanische scheiding tussen het lichtnet en de aansluitingen van de filamenten.
Dus aanraak gevaarlijk zonder "ballon"!
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Veilig is altijd betrekkelijk...
In een Boeing 747 zit je ook relatief veilig.
(terwijl je toch in een heel dunne aluminium buis zit, bovenop een kwart miljoen liter kerosine...
)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel
Honourable Member
Het opschrift was op de foto niet te zien, maar ik vermoed dat het een X2 condensator is omdat 275VDC geen standaard waarde is voor filmcondensatoren. Voor X type veiligheidscondensatoren specificeren ze alleen de nominale wisselspanning waar ze voor bedoeld zijn en laten de maximale DC spanning die daarvoor nodig is impliciet, maar daarin zit een significate veiligheidsmarge om in een mogelijke hogere netspanning en de storingsspanningen (waar ze specifiek voor bedoeld zijn) te weerstaan. Je kunt dus probleemloos een 250V ontstoringscondensator op 230V zetten.
Op 26 oktober 2022 14:19:14 schreef Tidak Ada:
Komt in deze ballon:[bijlage]
Ik denk dat het wel goed zit met beide koeling en de aanraakveiligheid... 
Het zal overigens wel lastig kunnen worden om een 15W filament LED-lamp te vinden die door een 24mm opening past, want dan is een E27 lamp al bijna per definitie te groot. Ik denk dat elke Watt boven de 4 in een E14 LED lamp gelogen is. Een filament is over het algemeen 1W of soms 1,5W, dus je hebt waarschijnlijk iets nodig met 16 filamenten.
Ik zou een reeks filamenten op AliExpress kopen en die zelf in een systeempje aan elkaar solderen, ik zie je geen lamp vinden met 16W aan filamenten die klein genoeg is door een 24mm gat te passen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik had deze op het oog
https://www.ebay.nl/itm/183961577278
Ik weet alleen niet hoe groot die 25 Watter is samen met de vul-tip.
Ze geven 17 en 13 mm Ø op, maar is dat samen met die tip?, ik weet het niet.
Mischien is het ook hier moglijk het glas te verwijderen....?
Ik zie alleen geen elektronica, terwijl ze toch dimbaar zouden zijn.