Bosch vaatwasser - condensprobleem

korte update zodoende dit topic ook een mooi einde heeft:
Euvel is niet opgelost. Uit verder onderzoek is gebleken dat scharnieren in orde zijn en geen krak hebben gehad. De veren perfect werken, er geen hapering is aan het slot.
Condens komt trouwens ook vrij zonder frontpaneel.
Hebben het gevoel dat we nog lang kunnen zoeken en na elke wasbeurt hebben we een naar gevoel omdat we bewust onze keuken aan het verkloten zijn door die idiote condens.
Enige dat we zouden kunnen doen is een nieuwe rubber, maar dan zijn we wederom 60 euro kwijt zonder enige garantie... Dat in combinatie met de reeds gespendeerde 40 euro geeft ons weinig hoop voor de toekomst.

Vroeger geen probleem, nu wel? Wat dan verandert aan de opstelling?

jerome

Golden Member

Temeratuur van het water al gecontroleerd. Als de ntc afwijkt kan er stoom ontstaan, of komt de condensvorming pas in het droogproces?

Hi NielsJ89,

Ik heb dit probleem ook bij een Bosch vaatwasser die 3 jaar oud is. Het probleem heeft zich altijd al voorgedaan. Wij zijn er achtergekomen om dat onze keukenkastjes en panelen zijn gaan opzetten. Er zijn 3 verschillende bosch monteurs wezen kijken naar het probleem. Ze vonden de condensatie een normaal proces en acceptabel. Dat de keuken kastjes zijn opgezet zou aan de kwaliteit van de frontpanelen liggen is mij medegedeeld. Ze hebben op mijn aan dringen alles vervangen aan de vaatwasser wat vervangen kon worden om de condens probleem te verhelpen.

Ik heb de panelen laten vervangen door de keukenboer naar nieuwe panelen in de hoop dat het probleem niet meer zou voordoen. Echter beginnen deze ook weer beschadigd te raken. Ik wil hiervan serieus werk maken richting bosch.

Ik kom op internet vaker tegen dat Bosch apparaten alleen dit problemen hebben. Echter wordt dit door Bosch zelf ontkend.

Ik vroeg mij af, hoe is het met jou vaatwasser afgelopen? Als er andere tips zijn hoor ik het ook graag.

opent deze machine de deur vanzelf na een wasbeurt om beter te drogen toevallig? bij dergelijke machines zit een plaat om boven de vaatwas tegen het blad te monteren om condens wat in het hout trekt tegen te gaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dexter, een bullshit verhaal van die Bosch monteurs!! een vaatwasser hoort geen condens te geven niet in die mate bij deuropeningen. Ook al heb je een gouden keuken van 50.000 euro, kastdeurtjes gaan allemaal stuk, hout, MDF spaanplaat of wat anders. hout en vocht is een vijand van elkaar..
Lekken van deurrubbers is altijd te wijten aan inbouw van de vaatwasser en zijn afstellingen.. Rubbers zijn zelden de oorzaak