Siemens HB63AA520J/02 oven

Ik kan heel moeilijk de HF152F 009-1HT(103)(555) relais vinden.
Ook bij ebay niet. :(

maakt niks uit, er past ook wel goed spul op die plek. merken zat die dergelijke relais met die footprint maken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

lekker eigenwijs! eerst onderdelen bestellen voor en mogelijk defecte print.. Jammer gemiste kans Tombs!! Ja en je wil toch niet weer zo'n prut relais er in?? Ik zou er een Schrack voor in de plaats zetten en dan gelijk ALLE relais vervangen wat ja, vroeg of laat gaan ze allemaal...

Op 23 november 2022 19:51:45 schreef smd:
lekker eigenwijs! eerst onderdelen bestellen voor en mogelijk defecte print.. Jammer gemiste kans Tombs!! Ja en je wil toch niet weer zo'n prut relais er in?? Ik zou er een Schrack voor in de plaats zetten en dan gelijk ALLE relais vervangen wat ja, vroeg of laat gaan ze allemaal...

Het is niet een kwestie van eigenwijs te zijn.
Ik wil gewoon alles bestellen terwijl ik verder zoek want spullen van china komen pas in januari. :)

Op 21 november 2022 10:48:53 schreef Lampje45:
Maak eens een foto van de soldeerzijde van de relais. Dat zegt vaak veel meer.
En koop gelijk een handvol van deze relais en vervang alle zwaar belastte relais. Het is niet de prijs die het doet.

EricP

mét CE

Ik wil gewoon alles bestellen terwijl ik verder zoek want spullen van china komen pas in januari. :)

DAT is dus eigenwijs zijn...

Als je wat betrouwbaars wilt hebben, dan bestel je dat niet in China - het blijft een gok wat je daar krijgt als je 'gewoon wat koopt'. Epay is niet beter. En dus heeft het ook geen zin om op een Chinees nummer te zoeken. Kijk naar de spoelspanning, meet de spoelweerstand, kijk naar de secundaire stroom en max. spanning en zoek iets uit wat daaraan voldoet en ook nog dezelfde footprint heeft. Dat is de manier waarop dat werkt.
Farnell, RS, TME, digikey, Reichelt en desnoods Conrad zijn de 'aangewezen' kanalen. Of - als dat nog bestaat - een lokale handelaar die meer doet dan 'dozen schuiven'. Verder heeft het pas zin om 'alles' te bestellen als je weet wat 'alles' is. Dan zul je dus eerst moeten uitzoeken wat je probleem nou uiteindelijk is...

Ohja... die dioden... dat is niet zo spannend. Iets wat zeg 30, 40V en 500mA of 1A ofzo kan hebben zal wel voldoen. Dus kijken wat dezelfde leverancier heeft en wat op de footprint past.
Voor de sturing: het zal wel een transistor zijn. Met een beetje mazzel is er van de andere relais nog eentje heel. Dan kun je zo vaststellen wat de pinning is, anders traces volgen. De footprint weet je. Door de spoelspanning en de spoelweerstand weet je welke stroom er gaat lopen. En dan zoek je ook daar weer iets uit wat dat makkelijk kan hebben, waarvan de pinning en footprint kloppen. Ohja, ook nog ff kijken of het NPN of PNP of wellicht een FET is.
Het typenummer van het origineel... geen idee of je daar achter gaat komen. Voor schakeltorren voor een relais is dat ook helemaal niet interessant uiteindelijk.

En dan heeft dat pas zin als 'de rest' van de print nog in leven is...

Yep EricP, volledig mee eens!! Het is net of ik tegen een muur praat?? Gewacht tot Januari, meuk er in gezet en ja, oops processor is toch defect?? had je beter een andere print kunnen bestellen.. Ruim 30 jaar ervaring?? ach nee, is niets... 8)7