defecte acculader boormachine

Ik zoek eigenlijk iemand die mijn defecte batterij lader weer tot leven kan brengen.

Het gaat om een 24 Volt Ni-Cd lader voor een boormachine van Topcraft/Ferm. De lader geeft nog maar 8 Volt en laadt dus geen batterij meer op.
De machine is nog zgan. en dus eigenlijk zonde om in de container te gooien.

Wie kan mij helpen?

heb je meer als 1 accu? probeer eens een andere accu om te laden. en let op dat de lader vaak niet meer wil laden als de accu te ver leeg is. dat is een beveiliging. gezien de accu nog een nicd is, kans best groot dat de accu al niet meer wil..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Beste Testman,
Dank voor je reactie.
Ja, ik heb 4 goede en 2 'kapotte' accu's en 3 laders. Ik heb met een losse andere lader lege accu's opgeladen (2 draadjes op de polen, haha) Ging helemaal goed. Deze lader geeft ook aan als de accu kapot is.

fred101

Golden Member

Een Ferm laten repareren ? Ik denk dat een nieuwe goedkoper is. Voor laten repareren kun je beter een advertentie in V&A zetten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Voor laten repareren kun je beter een advertentie in V&A zetten.

Inderdaad. En zet er dan bij waar het ongeveer te doen is.

Op 15 november 2022 19:17:27 schreef fred101:
Een Ferm laten repareren ? Ik denk dat een nieuwe goedkoper is. Voor laten repareren kun je beter een advertentie in V&A zetten.

is sowiso beter voor je schouders, een 24V machine op nicd weegt als een straatklinker..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ja, officieel laten repareren en dan 3 stuks....!!
Maar als je 3 vrijwel ongebruikte machines hebt liggen met een aantal jonge accu's (à 60,-/stuk), dan gaat men toch even verder zoeken.
Daarom ook de vraag of iemand daar ervaring mee heeft.

Ik wil nog even terugkomen op mijn vorige bericht om te voorkomen dat jullie denken dat het een handeltje is van me.
Ik verzamel nl. gereedschap bij me in en rond het dorp, dat knap ik op voor een stichting. Die verzamelt al het werkende en stuurt het gereedschap dan naar 3e wereldlanden om daar mensen te helpen.
Dit bericht even ter verduidelijking.

Dank voor de reacties.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk werkend gereedschap bij de stichting 'Gered Gereedschap' te brengen. Ze vertelden me dat ze ook 'n elektronicus bij de vrijwilligers hebben. Dus probleem opgelost.

Wat is het type nr? CDM..... dan zou ik maandag wel even kunnen kijken.
Handigste is de Customer service eens berichten. Edit: oplossing te laat gezien. (zoals me vaak gebeurt hahah)

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op zaterdag 19 november 2022 18:28:54 (20%)

Arco

Special Member

Jonge accu + lang niet geladen = chemisch afval... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 november 2022 18:24:31 schreef Arco:
Jonge accu + lang niet geladen = chemisch afval... ;)

zeker bij nimh, die kunnen al niet tegen sporadisch gebruik. een nicd pack kan beter tegen liggen maar het is een keer over. zeker snel laadbare packs gingen dan problemen geven.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het zijn Ni-Dd accu's. (CDMKB, dacht ik) De 2 nieuwste zijn van '18 en '20. Daar heb ik toen 20 nieuwe c-cellen ingezet.
De andere zijn wat ouder en daar weet ik weinig van (ingezameld) Twee daarvan heb ik een flinke stroomstoot gegeven en verder opgeladen aan de labvoeding. Ze werken, houden al een week spanning en belasten stort de spanning niet in elkaar. Afwachten dus.

Dank voor je aanbod Aristonaboy, graag. Maar ik woon in Leidschendam en jij, in de buurt?

Hij woont in zwolle. Kan je zien door op z'n usernaam te clicken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dank Rew, weer wat geleerd.

Beste Aristonaboy, nogmaals dank voor je sympathieke aanbod. Ik kreeg te lezen waar je woont. Dus het heeft weinig zin om daarvoor 350+km te gaan rijden. Zowel qua tijd als benzinekosten. Maar hooglijk gewaardeerd.

Ik heb een Bosch accuboor en daarvan zijn de cellen ook heen. Ik gebruik het ding niet heel erg veel. Via het accupack zit er nu 10 meter tweelingsnoer aan en een lompe gelijkrichter als voeding (10A 10V trafo, brugcel en elco's) Werkt prima, nooit meer opladen.