@REW: op zich een aardig idee, in de datasheet van de BDX34 zie je de "pulsed" lijnen van de SOA grafiek. Als je daar afleest dat je 20A mag doen bij -9V voor 5ms, is dat 0.9J. Nu verwacht ik dat dat de energie is die je in de junctie zelf mag dumpen, want binnen 5ms zal de tab van die TO-220 nog niet egaal warm zijn, lijkt me.
Tegelijk zegt dezelfde grafiek dat je 0.55A bij 50V voor onbepaalde tijd mag volhouden, dat is 27.5W, mits je die warmte afvoert, en daarbij moet je nog rekening houden met de derating boven de 25C case temperature.
Dit alles geeft je geen informatie over de thermische capaciteit, daarvoor zou je een thermokoppel op de behuizing kunnen plakken, het geheel goed inpakken in isolerend materiaal (keukenrol lijkt me prima), en dan ofwel een puls van een bekende energie erin steken en kijken wat de temperatuur van de koelplaat wordt, of er DC een klein vermogen in steken en kijken hoe lang het duurt voordat hij een bepaalde temperatuurstijging heeft doorlopen.
@SuperPrutser: dat heb ik wel vaker gedaan, en op dezelfde manier kun je mechanische oscillaties e.d. analyseren, maar het lastige is dat je daarvoor wat parameters nodig hebt (thermische geleiding, warmtecapaciteit, etc.) die best lastig zijn om goed te bepalen.