Hilti te 10 condensator

Goedenavond ik ben niet echt bekent met condensatoren maar ik heb een nieuwe nodig vooor mijn klopboormachine. De volgende gegevens staan op de condensator: 15.350 / 3 0,15 x 1 + 1mo 250v - 25/085/21 hpf. Graag hoor ik welke ik moet nemen. Groet, wesley

Is een ontstoringscondesator, zonder doet je machine het ook.

maartenbakker

Golden Member

In principe is elke 2 draads ontstoorcondensator die er fysiek in past, geschikt. Zolang het maar een X1 of X2 type van minstens 275VAC is.

Tijdelijk kun je ook zonder werken, zoals CMK hint. Niet permanent, want het ding zit er niet voor niets in. Zelfs als je geen last hebt op radio, wifi, homeplug internet, e.d. kan het de levensduur van bijvoorbeeld je Senseo verkorten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
jerome

Golden Member

Bijna altijd wordt bij dergelijk handgereedschap gewerkt met een verlengkabel. Deze vormt op zich al een condensator die vaak meer is dan de X2 onstoorder.

vergeten

Golden Member

Maar wel lekker lang en dus een prima antenne! :(
De ingebouwde condensator zorgt ervoor dat die "antenne" geen of een slecht stoorsignaal krijgt om uit te zenden en/of het net in te pompen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Zelfs als je hem altijd met een verlengsnoer gebruikt, moet je wel een onpractisch lange kabel hebben denk ik. Zit de capaciteit niet ergens tussen 10pf en 100pf per meter?

En wat vergeten al zegt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."