UE32F6400aw defecte ledstrips

Goede morgen,

Wie kan mij helpen, het gaat over een.
Samsung UE32F6400AW 3 defecte ledstrips van de 5

Verticale strip; model led interface sf32 code BN41-0969a
Daar zitten per afgaande led strip (smd) 2 stuks diodes of zeners.

Horizontaal strip; E88441 94-0 13322-2 met 9 led.

de codes op de componenten zijn; weet niet zeker of dit klopt,
L bb aan de 12volt kant
T bc aan de 24volt kant

meet tabel; van de 5 horizontale led strips over de smd
0-0 0-0
0-0.7 0-0.7 alle leds branden
0-0.6 0-0
0-0.7 0-0.7 alle leds branden
0.6- 0-0

Vraag;
-) kloppen deze code aanduiding. en wat zijn dit diode of zener.
-) wat zou een vervanger hier voor zijn.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Krab aan weerszijden van elke LED een stukje print kaal. Neem dan een voeding van zo'n 5 V (vaak neem ik ook een batterijhouder met 4x 1,5V AA), weerstand van zo'n 470 Ohm in serie (als je niets ziet, of blind wordt, waarde aanpassen :+ ) en ga alle LEDs af.
Als het goed is kun je dan identificeren welke LEDs defect zijn, zet bij die LEDs een stip met een stift als herinnering. Die LEDs kun je dan overbruggen door een stuk draad over de kaalgemaakte delen aan weerszijden van de LED te solderen. Nadeel: je ziet daar een donkerdere 'vlek' in het beeld.
Als de defecte LEDs in het midden zitten, kun je de strips verplaatsen zodat het minder opvalt.

Wil je de LED-strips gewoon vervangen, tik dan "UE32F6400AW LED strip" in op Google, en voor een paar tientjes heb je nieuwe.

Kijk daarna even in de instellingen van de TV, om te zien of de helderheid maximaal staat. In dat geval de helderheid omlaag aanpassen.

Hallo Boet,

Heb alle leds al getest met backligt tester.

daar na kwam ik uit op de 2 smd (per strip) componenten.

uit mijn meet tabel heb ik al de defecte diodes of zeners al gemeten zie mijn meet tabel, hier boven.

Vraag was; dit zijn smd componenten, wat is de vervanger.

groet,
fred.

Hallo alemaal,

Probleem inmiddels opgelost, de defecte diodes vervangen voor 2n4048

Staat nu al een tijdje te draaien geen problemen meer.

groet,

Gaat bij dagelijks gebruik hooguit 2 tot 4 maanden mee, als je verlichting op minder dan 50% zet misschien 1 jaar. DE leds hebben allemaal zoveel uren gedraaid dat ze uitvallen nu. Dus vervangen van de strips is het beste alternatief. Losse leds vervangen is niet goed te doen zonder ervaring en tools en kwaliteitcontrole lichtverdeling, en ook erg giftig gezien de chemische halogeniden die zeer toxisch zijn voor je gezondheid en vrijkomen bij verhitten. Aliexpress heeft goede betaalbare strips voor bijna elke led tv.

*hier heb ik geen app voor nodig