philips 43pus7303/12 horizontale strepen onder in het beeld

Goede avond,

We hebben een philips 43pus7303/12

Na het inschakelen van de tv goed beeld, maar na 5 minuten, onder in beeld 1 horizontale flitsende streep, na 5 minuten zijn het meerdere flitsende strepen hoogte is dan +/- 7 cm hoogte.

internet; geeft aan de 2 bandkabels van de Tcon een voor een los te halen.
De linker bandkabel is de oorzaak van flitsende strepen (beperkt zichtbaar)
De bandkabel met een stukje tape afplakken; lastig klusje zeer smalle printsporen.
Het afplakken heeft geen verbetering gegeven.

Nog geen andere Tcon besteld.

Ga nog uitvoeren; fabrieksinstellingen, software update.

Herkend iemand deze storing, zou daar enorm mee geholpen zijn.
Groet, fred

Het beeldscherm heeft een fout, soms op te lossen door gate lijnen af te plakken maar dat helpt niet altijd, dan blijft alleen vervangen van het panel over. Je moet wel weten welke lijnen je moet afplakken, meestal een kwestie van proberen. Resetten etc. gaat niet helpen.

Beste William1967,

Tussen stand,

Vandaag druk geweest met het beplakken van de Tcon bandkabel.
In mijn geval de linker connector.
Was toch even puzelen om de juiste banen te isoleren.

De onderkant van het scherm is nu storings vrij.

Nu blijkt aan de boven kant van het beeld ook een kleine flits te zitten.

Dus toestel moet nog maar weer even open, en kijken of ik een baantje van de band kabel ben vergeten.

Op de Tcon zit een groot ic die behoorlijk warm wordt, heb daar maar een koel blokje op gezet.

Groet,
fred.

[Bericht gewijzigd door fred-loes op dinsdag 29 november 2022 17:21:49 (10%)

smaller stukje tape nemen wat slechts enkele banen bestrijkt. te breed bedek je ook de nog gebruikte datalijnen..

Op 29 november 2022 17:13:27 schreef fred-loes:

Op de Tcon zit een groot ic die behoorlijk warm wordt, heb daar maar een koel blokje op gezet.

Groet,
fred.

Extra koeling kan nooit kwaad, behoorlijk warm worden deze dingen altijd omdat er continu berekeningen plaatsvinden.

Goede avond,

Vandaag weer bezich geweest met het afplakken van de bandkabel.

Was een zeer lastig klusje voor mij, het zijn zeer fijne baantjes, wijnig kleur verschil tussen scottape en bandkabel, bestaat er tape met een kleurtje voor dit klusje, dat zou een stuk schelen

Maar uiteindelijk is het geluk, moet wel de komende dagen even opletten of het niet weer terug komt.

Grote dank aan William1967 en smd,

Groet,
fred.

RAAF12

Golden Member

Op 30 november 2022 19:02:39 schreef fred-loes:
kleur verschil tussen scottape en bandkabel, bestaat er tape met een kleurtje voor dit klusje, dat zou een stuk schelen

Moest aan de smalle, donkere crêpe tape van Brady denken waarmee etsvaste sporen op koper werden gemaakt. Misschien staat hier iets bij?
https://www.essentracomponents.com/nl-nl/s/tape?msclkid=8c418f5d9a2c15…

Raaf12,

Dank voor de tip,

Heb nog afplaktape om pcb-printjes te maken, moet alleen even op zoek.

Groet,
fred.

Arco

Special Member

Gele mylar transformatortape zal ook wel bruikbaar zijn...

https://etstore.in/wp-content/uploads/2020/01/thermal.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Goede middag,

Heb voor mijn digitale fototoestel een houten houdertje gemaakt.
Zodat de camera +/_ 10 cm boven de tafel uitsteekt.
En verbonden met de TV.

Met deze opstelling kan je nu kleine dingen groot op het scherm zien en zeer scherp. Een digitale microscoop in het klein.

Als ik eerder op deze gedachten was gekomen had mij dat veel minder pruts werk gekost. De bandkabel heeft toch wel hele smalle baantjes.

Groet,
fred

Fijn dat het gelukt is!! Meestal blijft probleem wel weg voor langere tijd. Heeeel soms komt het wel eens voor dat er meerdere datalijnen kortsluiting krijgen en dan is er niets meer te herstellen.. Afwachten en je zie het wel! Veel kijkplezier!