Power plus Pow308 aszuiger

Mijn aszuiger is plotseling naar een hoger toerental beginnen te draaien en maakt een heel hoger geluid zie er enkel een condensator in zitten wat is er fout

Arco

Special Member

Zuigslang of buizen verstopt?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Dan zit hij verstopt. precies hetzelfde als je een stofzuiger belemmert in zn aanzuiging.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Toestel eens opzetten zonder aangesloten slang .

Jan

benleentje

Golden Member

Het hoeft niet de buis te zijn het kan ook een filter vlak voor de motor zijn die verstopt zit. Maar dat gaat meestal meer geleidelijk. Als het heel plotseling is dan zal er wel wat in de buis zitten wat de boel verstopt.

[Bericht gewijzigd door benleentje op maandag 5 december 2022 17:14:46 (40%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Haal alle filters, slangen etc er vanaf en start dan opnieuw..Vermoed ook dat probleem weg is..

Bedankt voor de tips maar mijn dochter gebruikt hem om de 2-3 dagen noch om de peletkachel mee proper te zuigen dus zal hij noch werken maar ge moet wel oordopjes in steken tis niet aan te horen

Dan moet je zeggen dat zij even moet stoppen en de bovenstaande tests uitvoeren.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Oke bedankt zal alles noch eens nakijken

Ik heb hier ook zo'n ding maakt inderdaad veel lawaai. Je zou verwachten dat hij als een malle zuigt maar dat vind ik ook tegen vallen.

bovenop zit nog een veiligheidsventieltje, dan fluit hij nog meer. Uiteraard zuigt hij dan nog minder.

Arco

Special Member

Als hij meer toeren draait, is er toch meestal iets verstopt.
Kan ook het turbinedeel (onderzijde motor) zijn, of er is daar iets afgebroken of losgeraakt... (motor zal zoiets als op de foto zijn)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXuwLamlof6TsuTDPs_g6PT4zvgvWcWH6N5KT_bSDCGuC5ZuM_7U3uk8G2BL0z7k7X-zA&usqp=CAU

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Gans de aszuiger uiteen gehaald buizen en filters na gezien nergens problemen wel is de cilentblok die de motor op zijn plaats houd vervormd waardoor er een opening ontstaat en er mischien geluid in de bovenkamer ontstaat al eens op het net gezien maar geen wisselstukken te vinden bedankt voor het mee denken

Arco

Special Member

Als de motorophanging is vervormd is 'ie waarschijnlijk erg heet geweest...

...en er mischien geluid in de bovenkamer ontstaat

Dat heet: horen... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waar is de tijd van stoffer en blik gebleven?? :)

Er is vast een relatie tussen het allereerste moment van optreden van dat 'nieuwe geluid' en hetgeen je net daarvoor aan het opzuigen was..

Ik heb bij een normale stofzuiger wel eens zoiets wanneer ik net een rondslingerende sok of een bierflesdopje heb opgezogen.

De zuiger de dag ervoor goedwerkend in de bezemkast zetten en bij eerstvolgende inzet een raar/ander geluid zal het niet geweest zijn (behoudens een muis die in de zuigslang gekropen is...)

jerome

Golden Member

Op 7 december 2022 17:14:28 schreef Arco:
is 'ie waarschijnlijk erg heet geweest.

Als de filter dicht zit wordt het zeer heet, want de koeling valt weg. Die aszuigers maken idd veel kabaal, zelfs als ze nog nieuw zijn. Die filters zitten in geen tijd potdicht. Doe eens draaien zonder filter en monteer draaiende, zo merk je dat de filter sterk aangezogen wordt bij het plaatsen. Zonder perlucht zijn ze amper vrij te krijgen.