One2go versterker PAC-12

Wie kent het merk one2go of weet wie de importeur is?
Het is een LS box met ingebouwde mengversterker en ik zoek daarvan documentatie (schema). Een muziekhandel heeft het in zijn programma , maar die beweert dat het merk hopeloos verouderd is en er niets van te krijgen. Evenwel biedt hij van dat merk heden ten dage nieuwe apparatuur aan met bluetooth interface etc, dus zo vergaan is het merk kennelijk niet. Het lijkt meer op niet willen helpen.
Wie kan mij wel helpen?

Arco

Special Member

Het zal wel een heel weinig verkocht apparaat zijn, want op internet is van merk en type niets te vinden. (en dat gebeurt toch niet gauw...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Veel van die dingen worden onder verschillende 'merk' namen op de markt gebracht. Een foto kan helpen om het geheugen van de forum gebruikers op te frissen.
Dat gezegd hebbende, van de meeste apparaten is gewoon geen schema te krijgen. Het enige wat je dan nog kan doen is reverse engineeren aan de hand van de data sheets van de gebruikte componenten.

Groeten, Ron.

Die meneer van gorp zal toch zelf wel weten waar hij inkoopt?
Hier heettie monacor
https://www.connevans.co.uk/product/5580687/MZMTXA15USB/Monacor-TXA-15…

[Bericht gewijzigd door A vd Linden op donderdag 8 december 2022 14:50:42 (57%)

Arco

Special Member

kan ook zijn dat 'ie dat plakmerk er zelf op plakt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 8 december 2022 14:45:19 schreef A vd Linden:
Die meneer van gorp zal toch zelf wel weten waar hij inkoopt?
Hier heettie monacor
https://www.connevans.co.uk/product/5580687/MZMTXA15USB/Monacor-TXA-15…

Dat is een nieuwer type.
Ik denk dat ik overigens de fout eruit heb, soms wegvallen van het geluid. Het apparaat kan mogelijk door van G omgebouwd zijn. Aan de achterzijde zat een in/out blokje van 4x RCA plug. Daar waren twee jack chassisdelen in gezet, na het uitboren van twee gaten. Die gaten staan te dicht bij elkaar, waardoor de jack chassisdelen niet naast elkaar erin passen. Plastic schroefdraad beschadigd, chassisdelen geforceerd het geheel dan maar vastgezet met twee componenten ofzo. Aan het RCA blokje zat een aansluitprintje met twee connectortjes. Dat was met massiefdraad van 0,8mm naar de jacks afgemonteerd. Waar laatje zo'n los printje? Nou gewoon met een tyrap vastbinden tegen de draden van de voedingstrafo. Met al het gebraai en geknutsel is tot overmaat van ramp vermoedelijk ook nog het input connectortje van de twee kennelijk wat geforceerd en dat was voor ik zover na kan nagaan de reden van een onbetrouwbaar kontakt.
Inmiddels had de eigenaar van het toestel allemaal nieuwe audiokabels aangeschaft, een los audiomixertje, een externe usb geluidskaart, en allemaal vergeefs.
Vraag je aan van G. om gegevens, dan hebben ze niks. Noemen zich professionals.......

Op 8 december 2022 14:50:58 schreef Arco:
kan ook zijn dat 'ie dat plakmerk er zelf op plakt...

Daar lijkt het wel op

Op 8 december 2022 20:38:04 schreef buzzy:
[...]Dat is een nieuwer type.

Snap ik.

Op 8 december 2022 20:38:04 schreef buzzy:
[...]
Vraag je aan van G. om gegevens, dan hebben ze niks. Noemen zich professionals.......

Check! Dat betekend in dit geval niet meer dan dat ze er geld aan verdienen.
Maar goed dat het gevonden lijkt.