Ik heb nu voldoende gehoord dat iets niet kan.
Ik hoor graag wat wel zou kunnen.
Wat is dan nog een optie over een afstand tot 1 Km?
Die is er gewoon niet behalve misschien een extra gsm abonnement en een toestel waarmee je jou apparaten dingen kunt sturen.
Elke ander zender achtig ding met meer vermogen dan een paar mW is gewoon niet legaal tenzij je er in slaagt om een vergunning te krijgen. Een kilometer is gewoon te ver.
Bij ons op het bedrijf hebben we afstandsbesturingen voor treinen met een vermogen van 500mW. En die halen betrouwbaar ook geen KM. En ja ik kan ze thuis horen (+/-) 10 Km. Maar dat is afhankelijk van de condities. En daar heb je weinig aan in een bedrijfssituatie. Alles is overigens vergund.
Als de TS een 100% betrouwbare en altijd werkende rechtstreekse verbinding wil hebben over een km moet je toch aan 10 watt zendvermogen gaan denken. Helaas zul je daar waarschijnlijk nooit een machtiging voor krijgen.
Met onderstaande antenne zou je je signaal kunnen versterken(bundelen). Je bent dan wel een piraat. En een betrouwbare verbinding krijg niet omdat je signaal daarvoor gewoon te zwak is.

Je moet wel iets knutselen met de juiste koppeling. Die antenne is 75 ohm en jou zendertje is waarschijnlijk 50 Ohm. Als je jouw zendertje en antenne gewoon met een draadje koppeld ben je je kleine signaal al kwijt in die koppeling.