Miele TMG840 WP Wordt niet warm

Bedankt smd... maar ben bang dat dit morgen of van het weekend weer wordt?.. kan hem nog even schoonmaken en daarna weer in elkaar zetten. Volgens mij hier verder niks meer te meten. De vlotter ook nog even gecontroleerd en die meet ook netjes open en gesloten.
Wordt vervolgd.
In iedergeval bedankt voor het mee denken.

Is de condensor, verdamper nog proper nu je die droger open hebt?

De error komt toch pas in een lopend programma? Dat wil zeggen dat hij af en toe hapert en dat op hogere temperatuur. Dat ga je zo even toch niet kunnen meten? Mss best uitzoeken waar de sensor uit komt bij de print zodat je op het moment v hapering de sensor kan doormeten en hopelijk betrappen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

@smd ik zie deze functie niet zitten op de machine

Heb de machine toch nog in elkaar gezet, in de hoop weer in stukje verder te komen in dit verhaal.. ik heb de condensor nog gecontroleerd en ziet er netjes uit. Verder alles weer goed terug gebouwd en de machine op kastdroog laten draaien en op warme lucht, maar zonder resultaat.

Ik meet ook geen frequentie in beide situaties.
Dus zou je zeggen geen spanning uit de print?!.. maar komt dit omdat de ingang waarde/ voorwaardes niet goed zijn of iets anders.
Nu heb ik namelijk geen fouten in zijn geheugen staan

Wel deze rode led?..
Sensoren zijn goed dus zouden juiste voorwaarde moeten geven.
Bij het servicemenu kan je gebruikers in en uitschakelen.
Bij m7/1 hoor en zie ik niks gebeuren.. iemand een idee welke verbruiker dit is?

m7/1 is het pulseerpompje voor stoomfunctie

Heb je getest met natte was? Anders gaat de compressor niet aan en dit pas na enige tijd dus wel even geduld hebben.

De ntv heeft onderweg naar de print ergens een overgangstekkertje. Kan daar problemen geven. Heb je dit gevonden? Heb je de kabel gevolgd naar de print?

Ik heb de E0400 eens gecheckt om te kijken of we eigenlijk op het juiste spoor zitten. E0400 is helemaal de ntc niet. Dat is E0004

info:

F400 - Configuratie elektronica verkeerd

Het programma wordt afgebroken.
Storing alleen in het storingsgeheugen

Als de storing 10 keer na elkaar is geregistreerd, verschijnt F40.
Oorzaak & Oplossing
Storing in de procestechniek door verkeerde configuratie van de elektronica.
Installeer het variantenbestand opnieuw (update).

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dag EricN... bedankt voor de update.. M7/1 heb ik maar heel even geactiveerd via het servicemenu en kon niet goed vinden waar het vandaan kwam.
De storingen die er in begin in stonden is de F0050 en de F0400...

Dus zoals ik begrijp is F0400 een fout in de configuratie ? hoe kan dat zo opeens?.. dat is toch wel heel bijzonder.
Maar deze storing staat er niet elke keer in..

F50 kan vanalles zijn betreffende de aandrijving. Als ik het goed begrepen heb is deze fout niet meer opgetreden na de reset? Dan kan het een oude eenmalige fout geweest zijn. Zelfs een verstropte filter geeft motorstoringen daar de stroom dan lager is in de linkse richting en dit geregistreerd wordt. Als het eenmalig is moet je je daar niet op focussen. E400 is een moeilijker probleem en zou op een software/printstorinsprobleem kunnen wijzen. Alleen door herprogrammering kun je uitsluiten of het een eenmalig toeval is of een blijvend probleem.
https://m.youtube.com/watch?v=AaZ_RSt0KP8

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kan best wezen dat de Up op de inverter een statische tik heeft gehad en zijn settings kwijt is. Er zit IDD een typeprogrammering in en die correspondert met mainboard en type compressor. Daar heeft EricN in, e0400 is dus config fout..Sja, hoe dat terug te zetten, wellicht EricN raad heeft

Super bedankt allemaal... deze week heel wat bijgeleerd en af gesleuteld... ik ga eens bedenken wat ik hier mee ga doen.. miele laten komen om te updaten of een nieuwe print. Al vraag ikme af of dit laatste nut heeft omdat hier ook allemaal gegevens in staan van de compressor etc.
Kort om.. wordt vervolgd maar eerst ff in het hoekje.. als ik weer wat geprobeerd heb geef ik de update

Op 16 december 2022 19:56:35 schreef Hobbypiet:
.. miele laten komen om te updaten

Als je je locatie in in je profiel zet weet ik waar hij staat ;)

Ik denk overigens dat het nog steeds F4 is en niet F400.
Je hebt de sensoren gecontroleerd, maar controleer ook eens het stekkertje wat op de sensor gaat. Dit heeft SMD al beschreven op pagina 1.

Een nieuwe print moet je gauw gaan rekenen op een 400 Euro, Miele laten komen weet ik zeker dat het niet met een update is te doen, wisselt de print uit, dan een 500-550 Euro.. Ik snap wel waarom droger is afgekeurd dus... Geen info van vorige eigenaar gehad??

PS: Rode LED op print betekent "DC On"

Maus0611, ik weet uit ervaring als je de stekker per ongeluk los laat van proces NTC dan geeft de droger bij starten programma al heel gauw melding: "Neem contact op met Miele service", dat gebeurt niet en hou het ook op F0400

Er is geen mail info van je piet, ik dus bijkomende info niet versturen. Maar ik lees dat je al over veel beschikt. Ik zou ook aanraden je locatie mede te delen. Indien je daar niet scheutig op bent kun je iets ongeveer er op zetten. Dorp verder?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

EricN, ik heb mijn profiel bijgewerkt. Wist niet dat dat ook allemaal kon/ moest.
Ik heb inmiddels iemand gevonden die een keer langs komt met zijn laptop.. daarna maar eens verder kijken

Als je iemand gevonden hebt gaat je regio niet meer nodig zijn vermoed ik. Laat maar weten als je de info kunt gebruiken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Sorry dat het zolang geduurt heeft maar door wat privé dingen is er vandaag iemand geweest om een update uit te voeren... helaas zonder resultaat.... ik ga nu opzoek naar een betaalbare print in de hoop dat die het is.... wordt weer vervolgd

En? had hij hem ook uitgelezen waar het mis gaat??

Topic helemaal opnieuw gelezen, ik zou nog eens van vooraf beginnen. Start het ding met een paar natte handdoeken erin en laat hem een half uur draaien.
De compressor start pas na een aantal minuten, en gaat dáárna pas rustig opwarmen.

Het kan dus een half uur duren voordat de trommel de 30 graden bereikt...

De compressor start bij deze machines binnen de minuut, als de vochtmeting en beladings meting is voltooid, dat duurt geen minuten... En rode ledje gaat branden, zou compressor actief moeten worden..

Kan best dat de TS daar niet op wacht of geen natte was toevoegt.

Denk het wel, gezien de metingen..

Zit even vast, de man die de update kwam uitvoeren gaat navraag doen bij Siemens.... van het weekend ga ik hem laten draaien met wasgoed er in en op warme lucht. Kijken wat ie aangeeft