Hoi smd
En waar kan ik dat "driver chipje" vinden ?
Grtz
Hoi smd
En waar kan ik dat "driver chipje" vinden ?
Grtz
oude strips erin en led doorsolderen. die ali dingen kunnen zomaar verkeerde spanning, stroom enz zijn. weet je iig of het verder nog werkt..
Hoi
@testman : daarvoor is het helaas te laat ! Het verwijderen van de defecte ledstrip ging erg moeilijk en daardoor is hij helemaal naar de filistijnen.
Kan iemand me vertellen waar ik de driver chip , waar smd het over heeft , kan vinden op de print en hoe ik die eventueel kan testen? Aangezien ik de defecte tv gekregen heb wil ik het nog niet opgeven. Ik kan er alleen maar veel van leren EN in het slechtste geval gaat hij richting containerpark.
Alvast bedankt!
Grtz
Chris
als je de printsporen van de LED aansluitingen volgt, dan kom je op een IC uit, die stuurt de LEDS aan..
Heren
Ik heb eindelijk de tijd gevonden om nog eens naar de tv te kijken. Het driver IC voor de LED's blijkt een BD9423 EFV te zijn. Wat kan ik verder nog doen / proberen? Alvast bedankt voor jullie input!
Grtz Chris
Je kan ook eens kijken wat zo'n printje op Ebay of een andere site kost, dit zijn meestal printjes van 10tjes...
@ smd : niet te vinden . Ik vermoed dat het vervangen van de BD9423 EFV geen soelaas gaat brengen!? GRTZ Chris
vreemd, tik het nummer in dit was de eerste hit:https://www.ebay.co.uk/itm/283340596201
Hoi
@smd : u hebt gelijk! Stom maar ik had een verkeerd nummer gebruikt !
Echter vraag ik me af of een nieuwe print mijn probleem gaat oplossen? Als er , doordat het "ali LED strips" zijn verschillende stromen gedetecteerd worden de BD9423 EFV in protectie gaat dan gaat een nieuw inverter board dat toch niet oplossen!? Of zie ik dat verkeerd?
Grtz
Chris
Hallo
Ramp o ramp ! Ik vrees dat het einde oefening is. De tv ligt bij mijn ouders (omdat er bij mij even geen plaats meer was om de "workbench") en vader heeft het gepresteerd om ... zie de bijlagen. Eén van de 2 koperen (tja wat zijn dat eigenlijk?) is afgescheurd. Ik vermoed dat dit het einde is van de tv? Wie kan me hier meer over vertellen?
MVG
Chris
Hallo
Ik wil iedereen bedanken voor zijn "input". Het was de eerste keer dat ik aan dergelijke tv heb moeten werken en ik heb heel veel bijgeleerd. Gelukkig had ik het toestel gekregen dus van het feit dat hij richting containerpark moet ligt niemand wakker. Echter moet ik toegeven dat ik niet ga staan springen om er nog eens 1 op mijn werkbank te plaatsen. Te weinig "echte elektronica" , als jullie begrijpen wat ik bedoel!?
Grtz
Chris