Philips 43PUS7202 onderkant beeld knippert

Goedemiddag allemaal,

Voor kennissen een TV mee naar huis genomen om naar te kijken.
Probleem lijkt heel erg op dit topic:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/160142

Precies de helft/onderkant knippert en laat een soort schaduw beeld zien, de bovenkant is in orde.
Als ik de ene connector op het Tcon bord loshaal is de ene helft zwart/andere helft Ilinks/rechts, niet boven/onder) wit en knippert het onderin nog steeds. Pak ik de andere kabel, dan draait zwart wit om en stop het knipperen.

Is dit dan de juiste kabel waar ik zou kunnen proberen een lijntje af te plakken?
En hoe pak ik dit het beste aan? mogen dit er meer per lijntjes afgeplakt zijn of moet het echt per 1 lijntje? (dat wordt wel heel erg priegelen :-)

Of zit ik volledig op het verkeerde spoor?

Je bent goed bezig, IDD de kabel waarbij fout optreed proberen datalijnen met heel smal stukje tape te isoleren. NIET de kabel gebruiken waarbij beeld goed is

thanks!

Klaarblijkelijk waren er 8 data lijnen en ik moest ze alle 8 afplekken om enigzins kijkbaar beeld te krijgen. Precies in het midden loopt nog een hele dunne lijn, maar die is lang niet altijd te zien. Als je op 4 meter gaat zitten is het goed te doen :-)

Is dit nou een probleem in het paneel of zou het nog lonen om er een nieuw T-Con bord in te zetten?

En kan het trouwens kwaad dat ik alle 8 de lijnen heb afgeplakt of maakt dat niet zoveel uit?

8 datalijnen is best veel, ik geloof eerder 1 van die 8.. Maargoed, het is beeldscherm zelf die defect is...