Philips 37PFL9606H gaat niet aan

Ik heb hier een philips tv type 37PFL9606H staan.
Er staat 3.3volt op connector cn4 pen 1 standby en op pen 2 standby.
Er brand geen rode led aan de voorzijde maar de touch toetsen werken wel samen met de pieper.
De afstandsbediening reageert niet altands er gebeurt niets en ik zie geen rode led.
De voeding wordt verder niet ingeschakeld.
Iemand enig idee wat er defect kan zijn bij deze tv.

Als je de TV langere tijd laat staan, gaat Standby LED niet in een ritme knipperen?? Vrees voor BGA moederbord...

maartenbakker

Golden Member

Dit zal nog wel een Q5xx zijn, dus kleinere kans op een BGA probleem.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ook na langere tijd gaat er geen led knipperen.
Dit is een Q551.2E chassis.
De BGA dacht ik eerst ook aan maar deze chip is veel kleiner dan degene die heb meegemaakt die los zaten.
Deze chip is ongeveer 10x10mm die op een groene print zit van ongeveer 30x30.

Jama heb je een scoop?

Dan kun je kijken of het signaal van de afstandsbediening via infroodsensor binnen komt.

En evt verder volgen.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ik heb geen scoop om te meten.
Maar als ik de toetsen indruk dan zou de tv ook aan moeten gaan en dat gebeurt ook niet.

Dit is nog een toestel met een echte netschakelaar als ik het me goed herinner. Is die schakelaar nog wel goed? Als de overgangsweerstand te groot wordt, schakelt de TV ook niet meer in maar het kwam voor dat de standby voeding wel nog wilde starten.

Groeten, Ron.

Op 4 januari 2023 22:05:52 schreef jama:
Ik heb geen scoop om te meten.
Maar als ik de toetsen indruk dan zou de tv ook aan moeten gaan en dat gebeurt ook niet.

Je kan ook je mobiele telefoon even op de camerastand zetten en de afstandsbediening daar op richten. Weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Werkt volgens mij niet op de Iphone maar weet dat niet zeker meer.
Bij Samsung gebruik ik dat altijd.

Ron, aan de schakelaar ligt het niet.
Deze net getest en de schakelaar doorverbonden maar zonder resultaat.

WJB, de afstandsbediening die werkt wel.
Dit had ik al met de camera getest.

Als je stby spanning aanwezig is, dan is het moederbord defect..

Op 4 januari 2023 22:05:52 schreef jama:
Ik heb geen scoop om te meten.
Maar als ik de toetsen indruk dan zou de tv ook aan moeten gaan en dat gebeurt ook niet.

Dat is een beetje kort door de bocht gedacht, je afstandbediening kan wel een signaal verzenden maar als deze niet aankomt in de controller waarin het verwerkt wordt gaat ie alsnog niet aan vandaar mijn tip om dit signaal te volgen.

Had laatst ook een weerstandje in het circuitje (remote) die beetje hoogohmig was geworden.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Daandc,

Uitgaande dat het signaal niet aankomt van de afstandsbediening.
Dan zou de tv toch aan moeten gaan met de knoppen aan de voorzijde van de tv.
Deze reageren namelijk wel.
Moet er wel bij vertellen dat er geen aan knop zit maar wel volume en zender toetsen.
Ik weet natuurlijk niet of dat hoogohmige weerstandje van jou ook invloed had op de toetsen.
Maar ik kan eens gaan kijken en meten of
Of ik iets kan vinden.