Samsung TV. Defect aan scherm

Evarist

Golden Member

Mijn oude legerkameraad vraagt mijn hulp.
Er stond een LCD TV in een doos op de grond. Hij is Dartsfanaat en zo zijn 2 pijltjes in de doos terecht gekomen, die warempel het scherm geraakt hebben.
Is dit herstelbaar of is het einde verhaal?
Zie foto.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Arco

Special Member

Als het alleen een krasje in de buitenlaag is, kun je proberen met een wattenstaafje met Commandant 4 het plekje te 'polijsten'.
(Weg krijg je het nooit, je kunt het wel bijna onzichtbaar krijgen tijdens het kijken.)

Is nu goed zichtbaar door de ruwe randen die het licht verspreiden/diffuseren...
Niet meer of groter gebied doen als nodig is! (gaat wat meer glimmen als de omgeving)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Commandant voor polijsten en CIF of Jif voor ietwat groffer polijstwerk. Maar nee is verder niets aan te doen…

Ik zou JUIST niet polijsten als het scherm mat is zie je een glansvlek later als t toestel uit staat. Ik zou gewoon wat vaseline of ander heldere olie in de krasjes smeren en dan de plek lichtjes schoonwrijven.

*hier heb ik geen app voor nodig
Evarist

Golden Member

Bedankt. Ik gaf het advies door.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Arco

Special Member

Glimmende plek kun je wat aan doen: heel (maar dan ook heel) erg licht met een stukje scotchbrite eroverheen, of zoals gezegd (ook heel licht) met Jif/Cif...
Echt matte schermen zie je niet veel meer, bijna allemaal 'glossy'...

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 9 januari 2023 19:48:36 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

|De polarizer is beschadigd, dat is te vervangen maar wordt zelden gedaan.

Eens met William: dat zijn heel diepe krassen in de polarizer. Er is letterlijk materiaal weg (tot op de glasplaat). Dat poets je niet weg.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Je krijgt het ook niet weg, maar je kunt het wel minder zichtbaar maken door de randjes glad te maken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com