ingangstekker

Beste forumleden,
Kan iemand mij zeggen waar ik een 12v ingang kan kopen om op een printplaat te solderen zodat ik de stekker van mijn labvoeding rechtstreeks kan insteken?
Mag van aliexpres zijn maar ik weet niet onder welke naam ik moet zoeken.
Dank u.
Dummy

Wat is dat dan voor een stekker, aan die labvoeding?

(@ Arco hieronder) Waarom kan uw kristallen bol zien dat er zo'n barrelding gebruikt wordt, en de mijne niet?

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op woensdag 11 januari 2023 15:04:06 (52%)

Arco

Special Member

Zoeken op 'barrel connector'...
(let op: de standaard 5.5mm versie is er met 2 pindiktes: 2.1mm (5.5/2.1) en 2.5mm (5.5/2.5)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 11 januari 2023 13:39:16 schreef Paulinha_B:
[...]

(@ Arco hieronder) Waarom kan uw kristallen bol zien dat er zo'n barrelding gebruikt wordt, en de mijne niet?

Software update? :)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

TS geeft niet op dat 'ie een specifieke connector zoekt, maar 'een' connector... (en de barrel connector is nu eenmaal een van de meest gebruikte)
Het OS van mijn kristallen bol is up to date... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Grijns :)! De mijne is ook pas terug hoor, van een grote revisie...
Maar de topicstarter vroeg toch echt "zodat ik de stekker van mijn labvoeding rechtstreeks kan insteken?" dus zolang we niet weten wat dat dan wel voor een stekker mag zijn kunnen we niet veel antwoord bieden. Okee, 5,5 mm is erg courant, en uw waarschuwing aangaande 2,1 <-> 2,5 mm is zeker nuttig - maar misschien is die labvoeding wel uit WW2-overstock ;) ?

We weten het niet, en minstens tegen u hoef ik echt niet meer te onderstrepen dat "assumption is the mother of all f___ps" :_)

Bedankt Brightnoise en Arco dit was wat ik zocht en nu weet ik ook de naam van dit ding.
Stekker is zoals die van kleine trafo van 12v.gelijkstroom.
Labvoeding is een Geti GLPS 1502C 0-15V 0-2A .
Dummy.

Maar die labvoeding heeft toch helemaal niet zo een connector?? 8)7

Arco

Special Member

Je moet ook tussen de regels door kunnen lezen... (niet wat er letterlijk staat, maar wat er bedoeld wordt... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
KGE

Golden Member

Ik dacht aan een WCD voor printmontage :+ maar ja, dan die 12 Volt weer... hmm...

Stekker is zoals die van kleine trafo van 12v.gelijkstroom.

Ha, daarmee is het plots allemaal duidelijk. Vooral als men er eventjes bij stilstaat dat er eigenlijk geen gelijkstroomtrafo's bestaan ;) Maar ja, het is niet onmogelijk om tussen de regels te lezen wat er mogelijks misschien wel kon bedoeld geworden geweest zijn ...

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op woensdag 11 januari 2023 20:29:53 (95%)

Op 11 januari 2023 19:20:11 schreef Arco:
Je moet ook tussen de regels door kunnen lezen... (niet wat er letterlijk staat, maar wat er bedoeld wordt... :) )

Hm, ik lees liever wat er werd geschreven, liever dan wat ik er denk zelf in te kunnen lezen... Nogmaals, "assumption is the mother of... " en ik had er alle vertrouwen in dat ik dat uitgerekend tegen u niet hoefde te herhalen. Maar okee, de topicstarter denkt eruit te zijn, goed zo. In Vlaanderen zegt men dan wel eens "chance telt ook" ...

En zoals anderen reeds meldden, ook ik kon niet laten die voeding eens op te zoeken op het www, en ik vond enkel banaanconnectors op de front, en een enkele foto van een kabel met banaanstekkers en kroko's. Waar die 5,5 mm dan vandaan komt blijft me een raadsel.

Ik moet toch maar eens een upgrade bestellen voor mijn kristallen bol, lijkt me. Nochtans een prima model, de duurste die ik vond bij Ali!

Op 11 januari 2023 19:02:12 schreef deKees:
Maar die labvoeding heeft toch helemaal niet zo een connector?? 8)7

Ik dacht ook meer aan bananensteker-contra voor printmontage :? Zodat een banaan-banaan connectie gemaakt kan worden met de meetsnoeren.

Heeft TS dan wel een banaan-naar-barrelconnector kabeltje?

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 11 januari 2023 20:17:19 (11%)

Op 11 januari 2023 20:13:40 schreef Paulinha_B:
[...]
dat er eigenlijk geen gelijkstroomtrafo's bestaan ;).

Nou....
Ik heb er een die van 12 volt DC 625 volt DC maakt en echt geen halfgeleiders, of zelfs maar een paar diodes aan boord heeft. Primair en secundair zijn ook nog eens gescheiden.

Misschien dat deze foto mijn vraag wat duidelijker maakt.
Dummy

Grmmbbbbblll mopper mopper mopper die mocht je wel eens van het begin af gepost hebben. Inderdaad een 5,5 mm barrel plug.

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
benleentje

Golden Member

Ik zie het probleem ook niet zo net zoals Arco vond ik de openings post duidelijk. Eigenlijk stond daar gewoon te veel. Het enige wat er zou moeten staan is.

Kan iemand mij zeggen waar ik een 12v ingang kan kopen om op een printplaat te solderen

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.