Philips TV 46PFL8007K12: gaat niet aan maar LED knippert wel als reactie op afstandsbedieing

Hallo,

Vandaag wil mijn Philips TV niet meer inschakelen (46PFL8007K12 / chassis QFU1.1E LA).

Eerst was het zo dat de TV niet aanging en de rode LED steeds 2 maal knipperde met het beeld op zwart. Daarna de stekker eruit gehaald voor een half uur.
Als ik nu de stekker erin steek, gaat de standby LED niet meer branden, maar hij reageert wel op de afstandsbediening. Als ik willekeurig welke knop drukt, dan knippert de LED even. Dus er is wel iets actief.
En na lange tijd komt hij dan weer in de modus 2 x knipperen.
Iemand een idee waar dit op duidt?

Een of twee jaar geleden deed de TV helemaal niets meer aangaan, maar na het vervangen van alle elco's op de voedingsprint speelde hij weer goed tot vandaag.

Sja, het moederbord/ BGA issue wederom...

Hmm, 't is me wat...
Ik geloof dat dat mainboard niet heel gemakkelijk te krijgen is, ik vind maar weinig aanbieders via Google.
Misschien toch maar eens een nieuwe aanschaffen dan (46" is geen gangbare maat meer zo te zien).

Of is er iemand op het forum hier die de betreffende chip kan reballen?

[Bericht gewijzigd door Roland11 op donderdag 12 januari 2023 19:51:18 (14%)

Deusjevoo kan dat. Maar of hij dat nog doet? Stuur eens een bericht zou ik zeggen.

Groeten, Ron.

Op 13 januari 2023 07:58:15 schreef Rontronix:
Deusjevoo kan dat. Maar of hij dat nog doet? Stuur eens een bericht zou ik zeggen.

Groeten, Ron.

Heb contact opgenomen, bedankt! Ik meld me later weer.

EDIT: Hij is opgestuurd naar Deusjevo, wordt vervolgd.

Hoor of zie weinig nog van 2CV..

Ben niet meer zo actief met sociale media of fora.

Roland had linkje meegestuurd, dus toch maar eens komen piepen en even hallo zeggen.
Moet hier eigenlijk terug wat meer langskomen ;-)

Op 13 januari 2023 16:29:04 schreef Roland11:
[...]Heb contact opgenomen, bedankt! Ik meld me later weer.

EDIT: Hij is opgestuurd naar Deusjevo, wordt vervolgd.

Print terug van Deusjevo en gemonteerd, ik heb weer beeld! :)

Gelukkig! En echt duurzaam opgelost..

Gezien de beeldkwailteit van die TV's zeker nog waard ze weer te reanimeren.
Zelf ook altijd tevreden als er weer eentje tot leven komt.

Een tijdje terug bij iemand geweest die zo'n tweedehandse QFU1.2 geplaatst had.
Toegegeven, hij kwam van een oude Samsung, maar hij vond de beeldkwaliteit van die Philips zo goed dat hij meende op een 4K te kijken....

Maar nu eerlijk: als je vandaag de dag op een 4K LCD een "gewone" tv uitzending bekijkt heb ik toch liever zo'n QFU.

In de 55 inch pfl qfu series zit ironisch genoeg al een Samsung panel (en tcon board), en ook in de 42 inch. De 65 inch heeft ook al een 4k panel. Het beeld is zo mooi omdat de ledstrips echt heel mooi puur wit licht uitstralen (ja Philips lamp- en tl licht was er ook al in allerlei tinten nuances) en de side edge strips een betere egale lichtverdeling geven die bij alle kleuren dan ook een mooier én helderder beeld geven.

*hier heb ik geen app voor nodig

Is er trouwens nog iemand die defecte tv's of pfl borden heeft van de QFU series, de pfl 6, 7 en 8 modelseries of anders van de oudere Pfl 4 en 5 series ?

*hier heb ik geen app voor nodig

Op 23 februari 2023 21:15:44 schreef Bart64:
In de 55 inch pfl qfu series zit ironisch genoeg al een Samsung panel (en tcon board), en ook in de 42 inch. De 65 inch heeft ook al een 4k panel. Het beeld is zo mooi omdat de ledstrips echt heel mooi puur wit licht uitstralen (ja Philips lamp- en tl licht was er ook al in allerlei tinten nuances) en de side edge strips een betere egale lichrtverdeling geven die bij alle kleuren dan ook een mooier én helderder beeld geven.

Wat zijn tegenwoordig mooie TV's eigenlijk, of maakt het niet zo veel meer uit vandaag de dag?

Het maakt niet uit als je op 3 meter van je tv ziet kan je oog niet meer het verschil echt zien tussen hd , 4k uhd , of 8 k of meer. Dit is alleen maar marketing.... Dan moet je echt binnen één meter op je scherm gaan kijken en dat doet niemand. Dus kan je alleen maar oordelen op helderheid kleur scherpte en contrastwaarden. Die zijn bij OLED zijn dan het zwartst, maar bij lcd panelen ook echt heel goed echt zwart hoor. De nieuwe panels zijn nl héél dun geworden en laten dan ook meer licht door maar zijn ook zeer kwetsbaar voor tikken en barsten zeker bij grote panelen vanaf 46 inch of nu meestal 55 inch en meer. De backlight is vaak zo helder dat deze de OLED overtreffen dus OLED is zeker niet heilig. OLED tvs zijn ook echt grote energieslurpers hoor daar hoor je nooit iemand over, maar kijk maar eens naar t verbruik achterop de tv! (Q)LED is dan zeker veel zuiniger én die panelen kunnen ook niet inbranden, wat met OLED wel het geval is na zoveel jaar of kleurvlekken krijgen (En is niet te herstellen, bij led kan je nog de backlight vevangen). OLED is dus mooi als je weinig tv kijkt en geld teveel hebt. Die topmodellen zijn ook nl echt veel duurder (maar ook zo duurzaam ?) en ook met gelikte demo's er op... dan lijkt het exclusiever. Ook stellen ze goedkopere led tvs n vaak in met minder kleur en helderheid zodat het lijkt dat ze geen mooi beeld hebben. En is een 32 inch en 40 inch bijna niet meer te vinden omdat de trend alleen maar groter en (decadent) groot is, omdat de winstmarges (*en ook ook breuk en uitval nu eenmaal groter is met een groot scherm oh en ja ook meer stroomverbruik natuurlijk...) En omdat de tv's gewoon zo goedkoop zijn geworden moeten ze ook eerder vervangen worden. En daardoor zijn ook de 2e hands tv 's nu zo goedkoop geworden dat een hd 50 inch nog maar 250 euro waard is (die 5 jaar geleden vaak nog wel tegen de 1000 euro of meer waren in aanschaf). Wel is zo dat de ledstrips van die oudere tv's zowel van de a merken wel veel langer meegaan dan de (goedkope) led tv's van nu....dat zullen de meesten hier die repareren ook kunnen bevestigen).

*hier heb ik geen app voor nodig