Kan een aardlekautomaat stroom verbruiken

Dit topic is gesloten

Op 28 januari 2023 13:51:04 schreef blurp:
PS: Verbruik is W, geen Wh:
"Mijn stroomverbruik is 2000kWh per jaar" -> 22.8W dus."

2000 kWh per jaar is een gemiddeld vermogen gedurende dat jaar van 228 W.

Op 28 januari 2023 20:19:47 schreef jerome:
en de frequentie van die dieselgroep zal dan vast 180.000Hz/uur zijn :-) :-)

Ook dat is fout, het zijn 180.000 perioden/uur.
Hertz is de eenheid van frequentie.
Hertz per uur zou dan iets van frekwentiedrift zijn.

Jinny

Golden Member

We vergeten nog de discussie lasdoppen-insteekdoppen

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Jaaaa, laten we daar nog eens over beginnen. Ik doe alvast mijn bokshandschoenen aan. :)

Op 28 januari 2023 20:44:17 schreef Jinny:
We vergeten nog de discussie lasdoppen-insteekdoppen

Dat heb ik dan even rechtgezet

1) Cos φ is hetzelfde/niet hetzelfde als arbeidsfactor
2) Twee fasen uit een 230V net zonder N is 1F/ zijn nog steeds 2F
3) kWh of kW, wat maakt het allemaal uit/waag het niet om die twee door elkaar te halen
4) Lasdoppen/insteekdoppen

een beetje discussie hoort GD en ericp te bevatten :P

een lasdoppen discussie is in 2023 nog niet geweest, die komt vast eerder als de lente plots opborrelen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Jinny

Golden Member

Op 28 januari 2023 22:41:29 schreef benleentje:
windows - linux

Dat is geen discussie, dat is gewoon feit (Linux) :+

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 28 januari 2023 20:16:39 schreef New Beetle:
[...]Als ik eerlijk moet zijn zijn er heel veel mensen die dat zeggen en soms betrap ik me daar zelf op O-)

Denk ook niet dat die vergelijking helemaal op gaat omdat, in BE althans het verbruik van auto’s steeds per 100km wordt uitgedrukt

dieselgroepen, kranen, kmstand is urenteller
en verbruik wordt per uur gegeven. hoe ga je anders een dieselgroep vergelijken? die zal geen mm verschuiven per uur.

ik kan ook zeggen dat mijn auto een verbruik heeft van 0.07mm²

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Laten we even serieus zijn.
Howel we in de meeste gevallen wel weten wat er bedoeld wordt zijn er toch serieuze ongevallen gebeurd waarbij de eenheden fout waren.
Zoals bv een vliegtuig dat een noodlanding moest maken omdat er kg en ponden verwisseld waren bij het bereken van de brandstof.

En een marslander gecrashed door door elkaar gebruiken van meters en voeten.

Aannames over wat er bedoeld wordt bij het gebrukk van verkeerde eenheden kunnen tot misverstanden en ongelukken leiden. In het onderhavige geval waar gesproken wordt over "200 Watt per etmaal" kun je aannemen dat bedoeld wordt "200 Wh per etmaal", maar dat is dan toch echt niet meer dan een aanname...

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V
joopv

Golden Member

Dat is een redelijk veilige aanname. het ENIGE meetapparaat wat de meeste mensen in huis hebben is de kWh meter in de meterkast.

We zijn hier weer duidelijk goed op dreef, gaat vlot naar de 200 posts :D

Op 29 januari 2023 07:38:32 schreef fcapri:
dieselgroepen, kranen, kmstand is urenteller
en verbruik wordt per uur gegeven. hoe ga je anders een dieselgroep vergelijken? die zal geen mm verschuiven per uur.

Jij rijdt dus rond in een dieselgroep?

ik kan ook zeggen dat mijn auto een verbruik heeft van 0.07mm²

Dat kan je idd doen, maar ik denk dat velen gaan twijfelen aan je geestelijke gezondheid.

Sine

Moderator

Stelletje muggenzifters :>

Het was in post 1 al duidelijk dat de TS 200Wh kwijt was over 24h.

-edit-
@rew

Jij ook :P

Op 29 januari 2023 09:54:50 schreef joopv:
Dat is een redelijk veilige aanname. het ENIGE meetapparaat wat de meeste mensen in huis hebben is de kWh meter in de meterkast.

En als ik zeg dat ik hem gisteren en vandaag heb afgelezen en een verbruik van 217W heb geregistreerd?

Gaat het over 5.2 kWh of 9W?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 29 januari 2023 07:38:32 schreef fcapri:
[...]
ik kan ook zeggen dat mijn auto een verbruik heeft van 0.07mm²

Het klinkt raar, maar wiskundig is het correct. Je deelt een inhoud door een lengte en dan krijg je een oppervlak.

Op 29 januari 2023 09:54:50 schreef joopv:
Dat is een redelijk veilige aanname. het ENIGE meetapparaat wat de meeste mensen in huis hebben is de kWh meter in de meterkast.

De enige veilige aanname in dit geval is dat degene die over W/etmaal spreekt niet weet waar hij/zij het over heeft.

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V
Jinny

Golden Member

Op 29 januari 2023 09:59:51 schreef New Beetle:
We zijn hier weer duidelijk goed op dreef, gaat vlot naar de 200 posts :D

[...]Jij rijdt dus rond in een dieselgroep?

Ik gebruik inderdaad liters per uur.
Drie diesels waarvan er dan twee gelijktijdig draaien.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 29 januari 2023 12:16:43 schreef Jinny:
[...]
Ik gebruik inderdaad liters per uur.
Drie diesels waarvan er dan twee gelijktijdig draaien.

Als de buurman dus vraagt wat jouw VW Crafter verbruikt dan zeg jij “10 liter per uur”? Vreemde jongens, of beter meiden die Nederlanders :)

Anoniem

Op 29 januari 2023 12:16:43 schreef Jinny:
[...]
Ik gebruik inderdaad liters per uur.

Hopelijk geen pils ;-)

Na de verkwikkende discussie en pogingen om niet bestaande eenheden toch via vergezochte en niet geverifieerde voorbeelden een bestaansreden te geven, lijkt het mij na nog eens de startpost gelezen te hebben dat Cobus100 het bij het rechte eind had.
Als de situatie correct is zoals hij schrijft en dat er tussen de hoofdschakelaar en de ALS geen aftakkingen zijn, blijven maar twee mogelijkheden over.
Ofwel zit er in dat stuk kabel tussen beide een verlies naar de aarde, ofwel is idd de eventuele elektronica van de ALS stuk.

Dan moet de foute ALS goed warm staan zonder belasting. En makkelijk te testen, want dan reageert hij uiteraard niet op de testknop. En werkt hij eigenlijk helemaal niet meer, wat een vals gevoel van veiligheid geeft.

Als dat de reden is, is dat een onverwachte meevaller als detectie van een veiligheidsprobleem dat anders vermoedelijk onopgemerkt zou gebleven zijn, want weinigen testen regelmatig de ALS met het knopje.
Dan zou vervanging zich opdringen.

Op 29 januari 2023 10:59:09 schreef Roetzen:
De enige veilige aanname [...]

De enige die veilig kan aannemen is de aannemer. En die stapelt stenen, en weet in het algemeen niets van elektriciteit.

(en mijn elektrische auto verbruikt ongeveer 65km/h)

Sine

Moderator

Juistem ... de TS is heel erg geholpen met al het geneuzel in de ruimte.
Sterker nog, die is vorige week waarschijnlijk gevlucht.

De snelheid waarmee een topic in de soep kan draaien wordt met het jaar beter.

Applausje voor jezelf :z

Op 29 januari 2023 12:57:44 schreef grotedikken:
Ofwel zit er in dat stuk kabel tussen beide een verlies naar de aarde, ofwel is idd de eventuele elektronica van de ALS stuk.

Vaak blijkt er in de praktijk toch nog een derde mogelijkheid: De als feiten gepresenteerde data klopt niet. Dus toch een aftakking naar iets zoals een beltrafo die in het onderhavige geval een 8W blijkt te verbruiken.

Ik blijf vinden dat jou uitspraak: "watt per uur is onzin, bestaat niet" niet correct is. Ook al zijn de voorbeelden "gekunsteld" of "zeldzaam", dat neemt niet weg dat de eenheid gewoon WEL zinnig kan zijn in bepaalde situaties. Vrijwel alle vermenigvuldigingen en delingen van eenheden zijn geldig. Tuurlijk: de eenheid 1/s42 zal zelden nuttig zijn. Maar kg.m/s2 lijkt op zich een rare combinatie van verschillende eenheden, maar die is toch zodanig nuttig dat ie zelfs een naam (letter) heeft.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 29 januari 2023 18:09:12 schreef rew:
Maar kg.m/s2 lijkt op zich een rare combinatie van verschillende eenheden, maar die is toch zodanig nuttig dat ie zelfs een naam (letter) heeft.

Goed voorbeeld. Die afgeleide eenheid wordt aangeduid net de letter 'N'. Genoemd naar die man waarvan beweerd werd dat hij eens een appel die uit een boom viel op zijn hoofd kreeg. :)

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V

Dit lijkt verdacht veel op een doorstart :+

Sine

Moderator

Ook wel valse start.

Dit gaat he-le-maal nergens meer over.

Als de TS nog vragen heeft maak ik het topic graag weer open verder gaat dit niet veel meer toevoegen.

Daarom een vers geolied hangslot er op.

Dit topic is gesloten