Samsung ecobubble wasmachine

Hallo. Ik heb een paar vraagjes. Ik heb een samsung wasmachine en deze werkt niet. Gaat wel aan. Nu wil ik in het service menu gaan om het storingsgeheugen uit te lezen en dingen te testen. Echter hoe doe ik dit? Het betreft de samsung WW70TA049AE. Alvast bedankt
Pnc volgt nog

Ten eerste Samsung werkt alleen met Test menu DMV Centrifuge + uitgestelde start tegelijk indrukken en dan machine aanzetten OF centrifuge en Optie.

MAAR vermoeden is dat het een motor probleem is as usual bij Samsung, dus printplaat heeft losse contacten en ja, dat is een klusje..

Hoi smd. Tja samsung hoor je vaker dingen over. Dat ze max 3 jaar halen. Zal eens kijken wat er gebeurt

Hoi smd. Hoe moet je dat precies doen ? Want het lukt niet. De uitgestelde start zit toch naast de aan uit ? En wat staat er dan op het scherm als je in test mode zit ?

[Bericht gewijzigd door Tomasj op zaterdag 28 januari 2023 10:10:44 (22%)

Ik zal zo of morgen even proberen maar volgens mij komt er bij centufugeren en optie toets een streep in beeld en wat je ook doet er gebeurt niks

Het lukt niet. Is er geen service doc ? Of hebben jullie iets aan het pnc nummer ?

dan denk ik dat deurslot niet OK is, want machine doet het ook niet..

Hij geeft wel het bekende piepje bij de deur dicht doen

'Deze werkt niet'. Wat doet ie wel?

Probleem opgelost. Was het deurslot. Alleen in het wasprogramma maakt deze soms een brommend geluid. Ik vermoed dat de pomp van de ecobubble verstopt zit. Enig idee hoe ik daarbij kom?

Voorpaneel demonteren, draden aan die eco bubble pomp losleggen, heeft geen enkele meerwaarde of functie.

Ja want die ecobubble is toch die pomp ? Want of je nu op die ecobubble knop drukt of niet. Die pomp loopt toch. Ik wil niet teveel klussen aan die machine. Weet niet uit welk bouwjaar die machine is. Is pas 5 mnd oud

Zijn 2 pompen ene afvoerpomp 1e foto, andere eco bubble 2e foto.
Die eco bubble pomp dient voor niks, geen meerwaarde aan het wasresultaat.
Pure marketing doeleinden.

Snap ook niet de meerwaarde van die knop als die pomp toch loopt ondanks die knop

die ecobubblepomp heeft wel degelijk nut. het is een perfecte reserve pomp voor als de normale pomp stuk is, en hij zit ook nog eens heel dichtbij :)

Meestal is die ook defect als de afvoerpomp defect is.
Draait veel meer dan de afvoerpomp.

De EB pomp is meestal voorzien van kleinere schoep en daarbij IDD eerder stuk dan afvoerpomp.. Als je ziet wat het is, een waterstraaltje die door een luchtventurie blaast... kan je zeggen draagt niets bij aan wasresultaat afgezien het extra stroom kost...

Op 31 januari 2023 11:59:21 schreef Tomasj:
Weet niet uit welk bouwjaar die machine is. Is pas 5 mnd oud

en nu al slot gammel en ecobubble pomp kapot, dat is dan toch garantie?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

Misschien dat de "Witgoed-mensen" hier er anders over denken maar Samsung witgoed word ik niet Foxwild van

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Neeh!! Roerend mee eens... Samsung kan redelijk goed bruingoed produceren maar witgoed lijkt me een beet Goldstar achtig van de jaren 80 qua opbouw..