De verlichting zijn 24V constant voltage LED strips. Eigenlijk volstaan dus alle batterijen met een spanning van 24V of hoger (dan kan ik met een buck converter naar de 24V gaan).
@rew De 500Wh is eigenlijk al een 'worst case' berekening. Elke vitrine verbruikt 1.05A@24V. Er is dus een verbruik van 25.2Wh per uur, als ik nog een buck moet toepassen met bv 80% efficientie kom ik aan 31.5Wh per uur en ik heb dus 315Wh per 10u werktijd nodig (bv als er een nocturne is).
@fcapri de powertools batterijen lijken mij relatief duur per kWh. De loodaccu lijkt interessant maar we hebben niet oneindig veel plaats in de vitrines. Ook willen we de accu's savonds eventueel in het hotel kunnen opladen. De link die je gaf lijkt me wel een hele mooie oplossing te bieden:
https://enerprof.de/en/ebike-batteries/softpacks/24v-7s-batteries/1413…
Dan heb ik ook geen DC-DC meer nodig en kan ik dus 16u lang werken
@weardguy: daarom wil ik ook geen eigen accupack bouwen (ik heb 18650 cellen genoeg) maar een koop oplossing.
Ik heb ondertussen gevonden dat je een simpele laadconnector (barrel connector zoals benleentje zegt) kan koppelen aan het Xiaomi accupakket en dan op die manier kan opladen. De prijs ex. BTW komt dan voor een volledige 36V 460Wh set + oplader uit op 190 euro. Dit lijkt wel een extreen goede prijs en ik ben ook wel fan van de harde behuizing waarin de cellen zitten.
De oplossing van Fcapri op de duitse website kost 261 euro maar biedt wel enkele voordelen die volgens mij zeer belangrijk zijn:
- Er is een BMS met passieve balancing aanwezig.
- De cellen zijn van LG of Samsung en dus goede kwaliteit
- Er is in princiepe geen buck converter nodig en dus heb ik meer efficientie.
Ik ben dus een beetje aan het twijfelen wat te kiezen.
[Bericht gewijzigd door
Totale beginner
op 23 januari 2023 21:39:59
(26%)