Jura Z5 gaat niet aan

Als ik het apparaat inschakel met de netschakelaar dan knippert de led onder de draaiknop op het front, piept het apparaat 2x en gaat de led onder de power knop op het front aan. Verder gebeurt er niks meer.

De controller op de front module loopt. Als ik op een van de knoppen druk gaat er seriële communicatie naar de logic box achterin het apparaat.
De piepjes komen van de buzzer in de logic box. Die controller loopt dus ook. De 5V voedingen zijn aanwezig en goed, gecontroleerd met de scoop.
Het batterijtje in de logic box was wel defect (niet lek).

Als ik me niet vergis piept een werkende Z5 niet na het aanzetten van de netschakelaar. Die piepjes zouden dus een storingsmelding kunnen zijn. Maar welke? De beide temperatuursensors meten ongeveer 16kOhm, gemeten op de connector op de logic box.

Heeft iemand enig idee wat er mis gaat in deze Z5 zodat ie niet aangaat?

Groeten, Ron.

Ik kom bij Jura regelmatig machines tegen met vochtschade op de print achter het display. Dat resulteert vaak in vreemde problemen. Ik zou adviseren om deze print eens goed te inspecteren.

Goed idee om die print ook eens te bekijken. Dat deel van het front had ik nog niet open gemaakt.

Groeten, Ron.