Op 28 januari 2023 20:13:41 schreef tin.soldier:
In de rubriek Vraag & Aanbod wordt de handleiding van een overjarige HF-set aangeboden voor een prijs die de waarde van de set zelf bijkans overstijgt: klik] Ik vind het eigenlijk gewoon spam; zulke documentatie moet in goede kwaliteit worden gedupliceerd en gepubliceerd, en hooguit tegen verzendkosten worden aangeboden. En anders maar van de site af.
Ik weet niet hoe lang je al in de elektronica actief bent, maar vroeger werd dit soort prijzen al voor een onleesbare fotokopie van de een of andere manual gevraagd. Het internet stond nog in de kinderschoenen; nu kun je zulke onleesbare kopieen gewoon overal downloaden nadat ze gescand en zwaar gecomprimeerd zijn 
Maar zonder gekheid, zelfs al zou er wel een onrealistische prijs voor worden gevraagd, het is per definitie geen spam. Hooguit een advertentie die wegzakt zonder reacties waarna de plaatser door ervaring wijzer wordt.
Mijn laatste FT-77 heb ik volledig werkend cadeau gegeven aan een beginnend zendamateur. Inclusief de onderhavige handleiding. Maar akkoord, die had ik niet gelamineerd.
Ah, sellers remorse dus 
Sorry, absoluut niet bedoeld als scherpe opmerking en jij zult gewoon tevreden zijn over de transactie en hulde dat je een beginner op weg helpt! Maar bij zo'n inkoppertje kan ik niet altijd de verleiding weerstaan.