Manual FT-77 in Vraag & Aanbod

Dit topic is gesloten

In de rubriek Vraag & Aanbod wordt de handleiding van een overjarige HF-set aangeboden voor een prijs die de waarde van de set zelf bijkans overstijgt: klik] Ik vind het eigenlijk gewoon spam; zulke documentatie moet in goede kwaliteit worden gedupliceerd en gepubliceerd, en hooguit tegen verzendkosten worden aangeboden. En anders maar van de site af.

fatbeard

Honourable Member

Geenidee waar jij vandaan haalt dat een FT-77 nog geen drie tientjes waard zou zijn, een korte en snelle zoektocht leert dat dat ding voor prijzen tussen €384 en €874 van de hand gaat, en niet eens altijd getest...

Los daarvan, 'in goede kwaliteit' dupliceren is ook niet gratis.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ha tin.soldier,

De prijs valt wel mee dit is volgens mij een origineel en geen kopie.
Ik heb maar een keer op V&A gereageerd.
Dit was toevallig naar @fatbeard maar geen reactie via CO mail ik weet dus niet hoe het werkt :?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Mijn laatste FT-77 heb ik volledig werkend cadeau gegeven aan een beginnend zendamateur. Inclusief de onderhavige handleiding. Maar akkoord, die had ik niet gelamineerd.

maartenbakker

Golden Member

Op 28 januari 2023 20:13:41 schreef tin.soldier:
In de rubriek Vraag & Aanbod wordt de handleiding van een overjarige HF-set aangeboden voor een prijs die de waarde van de set zelf bijkans overstijgt: klik] Ik vind het eigenlijk gewoon spam; zulke documentatie moet in goede kwaliteit worden gedupliceerd en gepubliceerd, en hooguit tegen verzendkosten worden aangeboden. En anders maar van de site af.

Ik weet niet hoe lang je al in de elektronica actief bent, maar vroeger werd dit soort prijzen al voor een onleesbare fotokopie van de een of andere manual gevraagd. Het internet stond nog in de kinderschoenen; nu kun je zulke onleesbare kopieen gewoon overal downloaden nadat ze gescand en zwaar gecomprimeerd zijn >:-)

Maar zonder gekheid, zelfs al zou er wel een onrealistische prijs voor worden gevraagd, het is per definitie geen spam. Hooguit een advertentie die wegzakt zonder reacties waarna de plaatser door ervaring wijzer wordt.

Mijn laatste FT-77 heb ik volledig werkend cadeau gegeven aan een beginnend zendamateur. Inclusief de onderhavige handleiding. Maar akkoord, die had ik niet gelamineerd.

Ah, sellers remorse dus >:-)

Sorry, absoluut niet bedoeld als scherpe opmerking en jij zult gewoon tevreden zijn over de transactie en hulde dat je een beginner op weg helpt! Maar bij zo'n inkoppertje kan ik niet altijd de verleiding weerstaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maarten No hard feelings hoor, ik had immers niets verkocht. Voor 30 euro verwacht ik echter wel minstens een werkende FT-77 erbij.

Sine

Moderator

Je bent natuurlijk altijd vrij om te vragen wat je wilt.

Ik zie wel vaker advertenties voorbijkomen waarbij de vraagprijs en het aangebodene niet met elkaar in verhouding zijn.

Maar dat maakt het nog geen spam.

fatbeard

Honourable Member

[off topic]

@electron920: CHECK JE SPAMBOX !!

[/off topic]

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten