Ikea rengora vaatwasser vult teveel

Ik heb hier een ikea rengora vaatwasser (AEG/elektrolux) PN 91153507204 welke teveel water vult. Hij blijft vullen tot de zwaaiarm in het water hangt en er water via de overloop in de lekbak komt. Ik heb de druksensor al vervangen omdat ik had verwacht dat dit het probleem was. De vulhoogte lijkt nu net iets minder en de vaatwasser start wel het programma, maar je hoort de arm door het water draaien. Soms gaat de vaatwasser alsnog in error.

Welke componenten kan nog meer de oorzaak zijn van dit probleem? Is de optische vuilgraadsensor ook betrokken bij de vulling of zie ik iets anders over het hoofd?

Sine

Moderator

IS het slangetje naar de druksensor nog vrij?

denk de sensor in de waterinvoer die niet juist telt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Deze vaatwasser heeft geen slangetje maar de sensor zit rechtstreeks onderin het filterhuis naast de vuilgraadsensor. Het gaatje tussen de sensor en het filterhuis doorblazen lijkt inderdaad de oplossing, tot op heden werkt de vaatwasser weer goed.

Er zit geen sensor op de waterinvoer voor zover ik kan zien.

[Bericht gewijzigd door Mr. SnuGGelS op dinsdag 31 januari 2023 09:18:57 (11%)

Sine

Moderator

Hehe, ik ken het probleem, niet deze machine ;)

Mooi dat het is opgelost. Weer een ding gered van de schroot!

Als het een gemodificeerde vaatwasser is, dan moet er een klein zwanehalsje onder vuilzeef zitten om te zorgen dat er niet direct water naar de sensor gaat, hiervoor was destijds een modificatie set voor geleverd of af fabriek ingebouwd. Die kan je er uit halen, is die nog schoon??