Elektrolux inductie werkt maar half

kheb een inductiekookplaat van elektrolux waarvan links de 2 kookpitten werkt en rechts niets.

rechts hoor je het relais klikken maar er gebeurt niets, ook geen detectie van het kookgerei. de ventilator gaat soms aan maar ook maar heel even.

heb hem open gemaakt en links en rechts zitten bijna identieke printplaaten, nu heb ik alle PTC of ntc doorgemeten van de pitten en koelblokken, gemeten op kortsluiting en zo het verschil link en rechts gemeten, de triac of mosfets, (geen idee) ook gemeten over de pootjes maar beide kanten komen er hetzelfde uit.

ik vermoed toch dat er ergens dat er zo ene stuk zal zijn of is er nog een logische verklaring?

ook heb ik de kookpitten van links naar rechts verwisseld omdat het kan maar het probleem blijft.

doorgaans hulpvoeding stuk, dat deel van de print net langs de fan. elco's doorgaans.. of de igbt's van 1 pit in sluiting waardoor de zekering eruit ligt en de DC niet opkomt voor de igbt's. soms is de brugcel ook meegenomen.

echter voor elco's is het nog wat vroeg, deze plaat is van 2019..

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 31 januari 2023 09:01:03 (13%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mist er geen fase vanaf de meterkast?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

neen, heb hem op de werkbank aangesloten, monofasig

2019?? week 49?? Dus bijna 2020.. Ik zou zeggen defect SMPS voedinkje, elco's nog niet..

bprosman

Golden Member

Mijn buurman heeft dit weekend zijn kookplaat uit zijn handen laten vallen. Glas in gruzelementen maar de print is 100% (plaat was werkend) dus ik heb exact zon model liggen nu. Helaas heb ik de linkerkant en de bedieningsprintjes al gesloopt.

Helaas is links nu een Jostykit

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 31 januari 2023 19:38:24 (13%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Liever compleet gehouden, makkelijker onderdelen vinden!!

bprosman

Golden Member

Op 1 februari 2023 18:21:42 schreef smd:
Liever compleet gehouden, makkelijker onderdelen vinden!!

Nou.. nu liggen ze gesorteerd in mijn bakjes :)

Ben niet verder gegaan met slopen, mocht @Kevintjeuh88 ze willen hebben mag dat.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ja ik wil ze wel overnemen, de rechterkant is juist degene die ik nodig heb, zullen we de verzending verder via mail regelen?

bprosman

Golden Member

Op 2 februari 2023 12:19:43 schreef kevintjeuh88:
ja ik wil ze wel overnemen, de rechterkant is juist degene die ik nodig heb, zullen we de verzending verder via mail regelen?

Is prima, email adres staat in mijn profiel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.