Thomson-csf th 5186

Hallo Allemaal

Ik heb all een tijdje de Thomson-csf th 5186 in huis staan nu zijn er soms Mensen die zeggen van je kan dat ding beter weggooien omdat er kans zou zijn
Dat er iets van straling vanaf kan komen dat hij iets van radioactief zou zijn Wie kan me hier meer over vertellen ik heb Thomson paar keer een email Gestuurd maar nooit een antwoord op gehad

Groeten en een Fijne dag allemaal
Jeremy

Darkspace,
Volgens mij zaten deze buizen in de tetrodetank van de Optimus 200 rontgen generator. Deze zat onder andere in de Tomoscan360 CT scanner.
Het zijn vermogens tetrodes, en geven geen straling.
Jan

fred101

Golden Member

Worden ook gebruikt in MRI. Ik las ergens dat ze 100 kV en 5A schakelen. Zover ik weet produceren ze zelf geen Xray of andere straling.
Datasheet Die datasheet is van de firma die vroeger Thomson was. Thomson (van de tetrodes) zelf stopte in 2000 maar stopte met medical imaging in 1983. Dat zal de reden zijn dat je niets hoort ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomson-CSF

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Alles boven 60 kV staat onder verdenking heb ik vroeger geleerd. Zo was het met kleuren TV's.

Arco

Special Member

Op 3 februari 2023 11:48:43 schreef Brightnoise:
Alles boven 60 kV staat onder verdenking heb ik vroeger geleerd. Zo was het met kleuren TV's.

Da's alleen zo als je de buis gebruikt, niet als 'ie gewoon los als versiering staat... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hartelijk Bedankt voor de reacties
Alvast een fijn weekend

pa3gws

Golden Member

Laat Tidak hem maar niet zien. :9

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik ben helaas voor hem niet van plan hem weg te doen tenzij er iemand 1000 euro op bied maar dat zie ik niet gebeuren