Hoe wat en waar ChatGPT ?

Dit topic is gesloten

rob007

Yarr, Matey!

Hallo allemaal,
.
Mijn Neef die kwam met ChatGPT aan, Weet/wist ik veel wat het is!
Maar jahaaa wel geintreseed omdat het misschien problemen zou kunnen oplossen?
Misschien ook Arduino problemen, en wie weet wat nog meer?
MAAR ik ben en blijf wat dat betreft allemaal een noob!
Vraagjes:
Misschien dat iemand wat meer kan vertellen? ( ook voor andere hier op het Forum misschien nuttig? )
.
Is het voor mij en of andere de moeite waard om aan te melden, in te loggen...?
.
En dan natuurlijk de vraag hoe doe je dat aanmelden op de goeie manier?

HOOWWWwww is waar ook! Graag op zijn Jip & Jannekes?
( niks is mij te… )

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
rob040

Golden Member

Meer een koffiecorner topic, denk ik.
Maar vraag het je neef...
De schooljeugd weet het ook te vinden, kan nooit moeilijk zijn en het is gratis. :-)

marcob

Golden Member

Het gaat heel ver. Wanneer je een probleem heb ik een stuk zelf geschreven software, plak het erin. ChatGPT verteld waar het probleem kan zitten.

Op Youtube staat voorbeelden van mensen die het een voorbeeld code laten schrijven voor Arduino of Home Assistant.

Zelf ook al eens gedaan:

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
rob007

Yarr, Matey!

Hallo Rob040,

ik wil/probeer een beetje los komen van mijn Neef!
Ik vraag al ZO VEEL van hem, en de hele familie doet dat aan hem( niks ten nadelen van hem! )

De schooljeugd weet het ook te vinden, kan nooit moeilijk zijn en het is gratis. :-)

En daarvoor vraag ik het hier, zodat iedereen er misschien profijt van kan hebben?
.
Marcob
Ja inderdaad dat stukje Marcob liet mijn Neef ook zien!
Maar het was erg beknopt WAT hij liet zien:
https://www.youtube.com/watch?v=UpwsQrc2Jls
.

een voorbeeld code laten schrijven voor Arduino of Home Assistant

Echt interessant vind ik het!

Rob040 en Marcob dankjewel voor…

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ik heb me aangemeld, maar ik schijn in de wachtrij te staan. Ze kunnen het niet aan en laten dus pas nieuwe accounts toe als de "load" op hun rekenmachine weer behapbaar is. Aangezien dat meer dan een week geleden was vermoed ik dat dit wel eens heel lang kan gaan duren.

(Het is niet heel moeilijk om > 10x de capaciteit aan "klanten" te krijgen voor zo'n gratis product, dus die wachtrij kan zomaar in een week van nul tot een paar maanden of een jaar groeien).

Edit: Ik heb me zojuist opnieuw aangemeld en die ging direct door. Helaas (om m'n eerdere poging-tot-inschrijving niet te beinvloeden) met een "raar" email adres... (wat een decennium geleden uitgefaseerd is maar nog wel werkt).

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 4 februari 2023 17:48:27 (20%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wat ik ervan gezien heb is dat het stuk "code genereren" nog wel heel erg onderontwikkeld is. Dat is ook een beetje een bijvangst van het het algoritme volgens mij. Het gaat vooral om het genereren van stukken tekst over een bepaald onderwerp, met input van "all over the place". Da's heel erg knap vind ik, maar of het Rob gaat helpen bij het debuggen van software... denk het niet (lees: weet wel zeker van niet). Die opmerking van hierboven "code erin plakken en dan zoekt ie de fout", lijkt mij een sterk verhaal.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Als er nu ooit EEN onderwerp NIETS verloren had op dit elektronicaforum, dan wel dit.

Sine

Moderator

Hey Paulinha_B, ook al moderator?

Het is een beetje een edge case, want je kunt het gebruiken voor elektronica ... maar ook voor zo ongeveer alles anders wat je kunt bedenken.

Dus dit is inderdaad meer een koffiecorner topic. Maar gezien de TS (en het merendeel van de reageerders) daar niet in kan komen is het wellicht handiger deze te sluiten in plaats van te verplaatsen.

Dit topic is gesloten