Skytec STX-70

Hallo, ik heb hier een dubbele cd speler van skytec waar de voeding van stuk is. Een grappenmaker dacht een zekering met zilverpapier er omheen doet wonderen. Nou inderdaad. De TOP 225Y is er uigebrand. Gelukkig wel leesbaar. Ook zit er op de elco 400V 68uF rare troep om 1 pootje heen wat zeker geen lijm is.
Mijn vraag is ik heb een foto er bij gezet met pijl van een artikel waarvan ik niet weet wat het doet, ben ik heel eerlijk in.
Het nummer is : L1124
817B
Meer kan ik er niet van maken. Ding heeft 4 pootjes. Wie oh wie kan me hier even mee assisteren?

fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
pa3gws

Golden Member

Begint C11 niet een beetje bolle wangetjes te krijgen?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 8 februari 2023 10:11:33 schreef pa3gws:
Begint C11 niet een beetje bolle wangetjes te krijgen?

C11 lijkt oke. De TOP 225Y was er wel afgespat. Ik snap niet dat mensen zulke fratsen uithalen haha. Maar goed, het stukje was nog leesbaar. En verder zit er een raar poeder aan de elco, zal daar ook nog ff foto van sturen.

pa3gws

Golden Member

Je kan er wel van uit gaan dat die elco om zeep is. :-)
Kan je hem meten?
En die grapjurk met zijn zilverpapier moet eens flink op zijn vingers worden getikt.
Als hij zo iets doet met bijv. zijn dikke eindversterker dan wil zo'n ding best wel uitfikken.

[Bericht gewijzigd door pa3gws op woensdag 8 februari 2023 10:44:57 (55%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 8 februari 2023 10:41:49 schreef pa3gws:
Je kan er wel van uit gaan dat die elco om zeep is. :-)
Kan je hem meten?

Die elco meet ook niet goed, had al een nieuwe besteld. O-)

Mocht het nodig zijn, ik heb nog een voeding liggen van zo'n cd-speler. De 4 secundaire (low esr) elcos zijn er wel netjes uitgesoldeerd, waarschijnlijk voor een ander project.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Op 8 februari 2023 10:45:20 schreef WJB:
[...]
Die elco meet ook niet goed, had al een nieuwe besteld. O-)

Ik heb inmiddels de defecte componenten vervangen. Ik vraag me alleen af waarom die top 225yn er afgefikt is, toch meer defecten op de print?
Het meet verder allemaal wel goed.

Op 8 februari 2023 17:40:39 schreef DJohnny:
Mocht het nodig zijn, ik heb nog een voeding liggen van zo'n cd-speler. De 4 secundaire (low esr) elcos zijn er wel netjes uitgesoldeerd, waarschijnlijk voor een ander project.

En wat vraag je daarvoor, mocht deze alsnog niet werken?

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je mag hem wat mij betreft zo afhalen. Anders tegen verzendkosten?

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Op 10 februari 2023 17:44:20 schreef DJohnny:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je mag hem wat mij betreft zo afhalen. Anders tegen verzendkosten?

Zal wel niet bij de deur zijn. Noordwolde Friesland.
Stuur anders de gegevens maar met de verzendkosten, gaan we het regelen. Bij voorbaat dank.

Op 10 februari 2023 18:09:18 schreef WJB:
[...]
Zal wel niet bij de deur zijn. Noordwolde Friesland.
Stuur anders de gegevens maar met de verzendkosten, gaan we het regelen. Bij voorbaat dank.

Hoi, Is trouwens niet meer nodig, na het vervangen van de onderdelen werkt de cd speler weer perfect. Nogmaals bedankt!!