Inbouw RGBWW Spot defect...

Misschien weten jullie raad.

Een tijdje terug heb ik een set van 3 inbouw plaffond lampjes gekocht.
RGBWW, alle drie met hun eigen controller/voeding. Zie foto's

Kort na installatie stopte ééntje met werken, en natuurlijk garantie, niet meer leverbaaar, dus ze wilden wel één lamp vergoeden.

Nu zit ik dus met twee werkende lampen en één gat in mijn plaffond. Welke te groot is voor standaard praxis lampjes (10cm). Nu dacht ik. laten we eens wat dingetjes doormeten, misschien zie ik iets.

wannneer ik een klein stroomje (2,5v) op de leds zelf plaats, dan doen ze het, dus ik denk, voeding/controller stuk.

Maar hoe troubleshoot je zo iets.

Dus dan maar even hier navragen, is het de moeite waard om dingen door te meten, ik heb wel apparatuur, maar nog steeds 2 linker handen als het gaat om de wat meer gevorderde electronica dingetjes.

Of weet iemand een controler welke op deze lamp zou moeten werken? Ik kon deze nergens meer vinden.

Hoftronic Model: 438491.

Even wat foto's:

Arco

Special Member

Een 300mA driver kun je bijna overal kopen: https://nl.aliexpress.com/item/32917817621.html
Waar zit dat WiFi ding op aangesloten? Op die driver?

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 16 februari 2023 13:20:54 (23%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 16 februari 2023 13:19:56 schreef Arco:
Een 300mA driver kun je bijna overal kopen: https://nl.aliexpress.com/item/32917817621.html
Waar zit dat WiFi ding op aangesloten? Op die driver?

Die module komt uit de 8 polige connector van de driver.

Wat me opvalt is dat er volgens mij nogal wat voltage op het bord.

Het viel op dat wanneer ik wat leds over sla en dan de 2,5 volt plaats de lampjes heel zwak branden, voltage iets hoger, en dan branden ze weer, weer wat lampjes over slaan en weer dim, meer volt. Ok ok, ik ben niet boven de 8 volt gegaan, ze werken, maar de module spreekt wel over 27-38V.

oh, ik zie dat er verschillende zijn, welke is dan het verstandigst?